Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2174 ggr
Bullan
0

Ojämn viktnedgång?

Det är så…att jag har fortfarande en ganska ojämn viktnedgång. Ena veckan kan jag gå ner 2kg för att nästa gå upp 1kg, sedan ner 0,6kg osv…men totalt sett går det neråt. Jag är nog relativt strikt med kosten. I princip INGA kolisar, bara ibland till middag, typ spenat el. brockoli. Ibland några ostkuber på kvällarna.

Har gått ner nu 10.5kg på 8veckor. Vilket jag är jättenöjd med.

Kan detta bero på att min kropp inte riktigt accepterat viktnedgången ännu, eller att jag varit en jojjobantare…typ ner 20 kg - upp 15, sedan ner 5kg - upp 10kg o.s.v….??

Och hur lång tid tar det innan det blir stabilare? För några år sedan då jag gick i VV och gick ner 20 kg, så var det ganska precis -0.8 kg/vecka hela tiden. Men nu varierar det ju ganska mkt!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Pasi
0

Över 10 kg på 8 veckor….det är inte illa!!! Grattis!Räcka ut tungan
Att man får en så jämn viktnedgång som du fick under vvtiden är nog ganska ovanligt, tror jag.
Vikten på kroppen svänger regelbundet beroende på att vissa saker gör att den samlar på sig lite mer vatten, t ex salt, stress, träning och hormonsvängningar. Glad
Sen kan det finnas variationer på hur mycket kroppsfett du förbränt, muskeltillväxt/reduktion. Helt naturligt eftersom vi inte är maskiner med fasta scheman för allt.

Bullan
0

TackarSkrattande men jag misstänker att det saktar ner nu och inte går lika fort som föregående 8 veckor. (Men jag skulle inte ha nått emot om 10 kg till försvann lika fortOskyldig)

Jag promenerar 40 min nästan varje dag(3,3km) och det verkar ge resultat på måtten.

Jo, du har nog rätt…kanske är normalt med att det går neråt el, "studsar" neråt ojämt! (några hg ner - enstaka hg upp å så ner igen….)

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Skaldeman
0

Din viktminskning är fullt normal. Så ser det ut för de flesta. Det var ett av många skäl till att jag slutade att väga mig och övergick till mitt "magiska snöre".

Du kan helt enkelt inte mäta din fettförbränning med hjälp av en våg. Ingen vill begripa detta, men så är det.

Sten Sture

Bullan
0

#3: Jo, har förstått det! Många frågar hur många kilon till…jag vill gå ner, men jag brukar säja att jag är nöjd då jag kommer i byxstorl. 38/40!

Margareta
0

38/40 vore en dröm för mig med… jag är hänvisad till 20-serien eftersom jag är så kort och det är inte kul…

Numer pensionär i Nynäshamn

Undin
0

Gör en tabell i excel och ett diagram av det med en normal linje. Min linje är 0,5 kg ena veckan och 1 kg nästa och så länge jag inte går över den är det ok. så om jag går upp så ser jag ändå att jag har gått ner sedan starten

marsan-3
0

Var glad för alla dina kilon. Jag har bara gått ner knappt 5kg på 10 veckor. Men jag promenerar inte utan gympar bara en gång i veckan så det spelar in förstås. Och så har jag grädde i kaffet… men annars kör jag ganska strikt men inte fakir.