Nä, nu får det vara nog
Jag är så trött på alla dessa kilon. Iofs lätt att säga när jag är mätt….
Har fått låna Sten Sture Skaldemans bok - Ät dig ner i vikt.(Tack Maia) Jag måste prova detta på allvar.Det känns som en djungel, men orkar jag hålla i så lär jag bli tjatig på det här forumet med alla mina frågor.
Nu ska jag åka och handla, det är ju en sån trevlig dag med lön idag. Ska se till att lägga ner riktigt feta saker i kundvagnen. Det blir en utmaning, jag som bara dras till 17% ost, light-brie, lätt o lagom o liknande.
Det jag är rädd för är att falla när jag blir hungrig. Klarar bara inte av hunger. Eller sockersugen. Jag bor tillsammans med två godisråttor, varav den stora råttan är extrem med att slänga upp påsar med sockrigt innehåll. Han är värst av alla.
Sen klarar jag bara inte av att äta hela köttbitar, som fläskkotletter och sånt. Kyckling är mina favorit, lax, rökt skinka, ägg, ost är jag galen i, tonfisk och köttfärsrätter går bra. Fläskfärs är jag tveksam till. Jag har alltid varit kinkig med kötträtter och var under några år vegetarian. Frågan är om jag klarar mig på det jag klarar att äta?Eller blir det för enformigt?

Kyckling, lax, skinka och ägg osv är helt ok! Se bara till att lägga på tillräckligt med bra fetter till detta så kommer du öht inte att bli hungrig. Känner jag att hungern kommer så blandar jag mig en äggmjölk (se recept trådar härinne) eller så tar jag en stor tesked kokosfett i mitt the eller kaffe, lite mysko känsla att dricka detta från början, men kokosfett ger ju ingen smak utan det är mer den feta hinnan som gör det hela något ovant i början.
Jag har också en "sockerråtts" familj och har varit gravt sockerberoende innan jag startade med LCHF och har klarat mig toppenbra hittills.
Kommer ett övermäktigt sug så äter jag lite hallon eller tar ett glas Sprite Zero. Men huvudsaken är att äta tillräckligt så att man inte blir hungrig eller sugen alls!
Så mitt tips till dig är att göra ditt egna aromsmör på äkta 80% smör givetvis! som passar bra till de olika rätterna.
Kycklingsmör=franska örter, ev vitlök
Lax/fisksmör=Dragon,citron,chili
Skinka= Basilika och soltorkade tomater
Ägg= naturellt smör eller en riktigt god hemlagad majonäs + creme fraich
Feta ostar/färskost är också ett bra tips när sötsug eller hunger sätter in.
Lycka till
//Suss
Medarbetare på sajten irishcob
Hej, Nillisen! Kör hårt! Ser med spänning fram mot fortsättningen! :-D
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Du har fått jättebra tips redan så kör hårt säger jag med.

Välkommen.
Om du blir hungrig, eller sugen, eller till och med sötsugen, så ät! Men ät något "tillåtet", t ex en skiva ost med smör på… då slipper du "falla dit"…
Om du inte gillar fläskfärs, så ät nötfärs istället, om du gillar det bättre. Men tänk på att den är magrare, så man får tillaga den med lite mer fett (smör)…
Lycka till!
"still lost in space and time"
Lycka till, du ska se att du inte kommer att ångra dig när du väl är igång… Vi började nog nästan allihop med tanken att "nämen det här kan väl inte fungera…"
Vi håller tummarna och hejar på! 
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.
Tack ska ni ha.
Jag har nu varit och handlat. Som överviktig en lönedag (läs - mycket folk i mataffären) så tyckte jag att alla glodde i min kundvagn och tänkte "hon borde handla lightprodukter") Fast, det var nog bara som jag inbillade mig
Nu ska jag surfa efter recept.
Välkommen hit och lycka till.
Det var nog bara du själv som tänkte, de andra har inte tid med våra kundvagnar då de har massa jobb att fylla sina sockerstinna vagnar.
Hej igen!
Jag kom på en sak. Tänk nu på att du ska äta dig mätt först och främst och strunta i vikten (ja, ja, jag vet att det är svårt). Det är tufft att ta tag i att ändra matbeteende och ätbeteende.
Jag hoppas du har köpt mumsig ost att knapra på ikväll. 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Ett tips ät när du är hungrig och tills du bli mätt! Tänk inte att det blir för mycket det rättar till sig efter ett tag. Kommer ihåg när jag böjade LCHFa så tänkte jag att detta blir dyrt för jag åt mängder tyckte jag men nu har det nog blivit billigare trots allt kött köpande hela tiden
Lycka till och välkommen hit!
Välkommen hit nillisen och bättre coach än Maia finns inte! Hon är helt enkelt bäst - lita på henne så blir det här jättebra!
Numer pensionär i Nynäshamn
Lycka till! Ett tips: få med sockerråttorna i att tvärsluta med godis. Så gjorde vi här och vi peppar varandra. Då frestas man inte lika mycket…