Lenas vågade tråd
Jag är med i utmaningen som startar vecka 9 men tänker även skriva lite här om hur det går så att jag kan hålla motivationen uppe.
Denna vecka är jag gräsänkling och behöver bara tänka på mig själv och då blir det lättare med maten. Jag har förberett och gjort ostplättar, polarkaka, ostkaka och en blandning och rostade mandlar och kokos. Handlat hem ägg smör, grä
dde och färs mm. Kollade på stickan i morse och det syns mer färg=mer ketoner.
Däremot tänker jag inte väga mig ännu. Har varit ner i 82 men trodde sen att jag kunde fuska på ett kalas och äta lite bröd och efterrätt. Efter det var så lätt att det slank ner lite till dan efter. Och så tog sockermonstret tag i mig. Och jga har märkt att jag återigen blir mycket tröttare. så nu ser jag fram emot en piggare tid med mer äkta mat.

Själv passade jag genast på att köpa mig en våg förra våren just efter ett stort avsteg. Det var en bra idé, för även om den första vägningen var lite trist så fick jag sen se mig själv rasa 5 kilo på någon vecka!
Det här med vågen är så lurigt. Jag vägde mig den här helgen och jämförde medd förra och jag hade gått upp lite i vikt men måtten visade minus. I och för sig det kan vara så att min mens är på väg och att jag samlar på mig vätska men ändå. PErsonligen bryr jag mig mest om mått och storlekar.
Lång dag med mycket jobb. Trots Trötthet har jag klarat mig ifrån kakorna som låg på fikabordet på jobbet. En dag i taget.
Hoppas på att bli piggare snart… Vet också att när jag ätit LCHF ett tag och sen fuskar så mår jag dåligt. Och då är det lättare att låta bli.

Bra jobbat att låta bli kakorna!
Nu är jag mätt och belåten. (hur lång är du då brukar mina vänner fråga när nån säger att de är mätta).
Ännu en dag avklarad med minimalt med kolhydrater.
Magen har slutat att mullra. Utan kolhydrater (nästan) så är det gasfritt.
I måndags gjorde jag köttfärslimpa med bacon på och det har jag ätit hela veckan med bearnaisesås till. Men nu är den slut så jag får hitta på nåt annat imorgon.