Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1857 ggr
wickan57
0

Fakirdagar?

Om jag lever på äggmjölk i några dagar kallar man det fakir då?? Nu fuska jag igår och åt en semla och vips så är det förlorat, jag som var så glad och nöjd i lördags. Förresten så drack jag lite vin och öl i lördags så där har jag ju också. Nu tänkte jag gå på äggmjölk i några dar. Kan det vara något tro?? Jag gör på 1 ägg o 2 äggulor åt gången.  Hur många ägg behövs per dag egentligen?

Kram Eva

odezza
0

Ok, du "syndade" med en semla, och lite vin och öl i helgen. Jag förstår inte varför just äggmjölk skulle återställa det? Känner du att du måste "straffa" dig själv, och därför bara "tillåta" dig äggmjölk?

Varför inte äta riktigt LCHF-käk? Visserligen ryms äggmjölken inom ramen för LCHF, men jag tror inte att det är bra att låta äggmjölk ersätta måltiderna! Jag inbillar mig att magen och hela systemet mår bäst av att få riktig mat att jobba med!

Äggmjölk kan vara bra som ersättning för grädde i kaffe och te, för dem som inte går ner om dom använder grädde… och alldeles utmärkt som dryck, om man vill ha ett gott och närande mellanmål… och visst kan det ersätta en och annan måltid, om man har bråttom, men då ska man nog se till att äta ordentligt vid de andra måltiderna…

Nä, det bästa är nog att återgå så snabbt som möjligt till vanlig mat, efter ett avsteg, det tror jag kroppen blir gladast av… äggmjölken gör nog varken till eller från, inte skadligt, men inte heller nyttigt, om man bara stoppar i sig äggmjölk, och inget annat.

Avsteg har vi alla gjort, och kommer att göra, det är ingen idé att skaffa sig samvetskval för det, utan istället se till att man så snabbt som möjligt kommer tillbaka till de matvanor som fungerar för en.

Lycka till!

"still lost in space and time"

bazz
0

Du får väl räkna på minmat men jag skulle tippa 10-12 st ägg/dag.

Johannika
0

Jag håller med odezza, att straffa sig med fakir och äggmjölk på grund av något felsteg i helgen underhåller bara gamla bantarmönster. Återgå till LCHF-kosten och ät ordentligt så du är mätt och nöjd och kan klara av eventuella frestelser framöver utan att falla för dem! Lycka till!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

LatMask
0

Jättebra, odezza och Johannika, att ni påpekar hur lätt gamla bantare har att s a s applicera det gamla tänket även på LCHF!

Eva/wickan, hoppas du förstår varför LCHF också kallas "njut-dieten!"

nyborjare08
0

Sådana små felsteg ger oftast bara vätskevikt. Det försvinner när man kommer "upp i smöret" på vanlig LCHF-kost igen Glad Håller med #1 och #3.