Jag ar starkare nu...
Hej igen om nagon minns mig…
Det senaste halvarte har jag hoppat fram och tillbaka mellan att ata lchf och hetsata kolhydrater, har gang pa gang forsokt att komma upppa sparet igen och misslyckats…
Men nu ar jag sa hmla trott pa det har.
Som mnst vagde jag 54kg men i forra veckan vagde jag 0kg. Jag vill tillbaka under 55kg strecket och finna min halsa igen.
Sen en vecka har jag atit lchf och jag kanner sa stor skillnad den har gangen, jag vet att jag kommer lyckas… jag ser det framfor mig och jag har lyckats motsta allt vad kolhydrater heter.
Jag har inte vagt mig sa jag vet inte om jag har gatt ner den har veckan, kanner mig lite smalare runt magen i alla fall…
Jag ar osaker pa vad min kropp tal sa nu vill jag kora fakir i en eller tva veckor men jag behover inspiration till vad jag kan ata…
Jag brukar oftast ata en massa agg, smor, ost, salami, skinka, lax, makrill, marinerad kyckling (i soja och balsamvinager) samt dricka vatten och koffeinfritt te. Jag vagar inte ata gronsaker men jag saknar det…
Skulle i alla fall uppskatta ert stod och recepttips :)
Kan å det varmaste rekommendera Dr Dahlqvists och Airams "LCHF-kokbok". Massor av läckra recept!
Och det går att söka i forumet - finns mängder av recept här med!
Lycka till!
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 
Jag kommer ihåg dig. :)
Blev nog fel när du skrev; antar att du inte vägde 0 kg förra veckan, skulle det stå 60 kanske…?
Lycka till med LCHF:andet denna gång, troligtvis går det bättre nu eftersom du märkt vad kolhydraterna ställde till med när du slutade.
Hej Adora,
det verkar vara lite svajigt hos dig, men så lågt som till 0kg kan jag inte tänka mig. Jag får anta att du menade 60kg:) Du ska inte vara rädd för att äta grönsaker i måttliga mängder (företrädesvis ovanjordgrönsaker) men däremot så är varken soja eller balsamvinager det bästa. Annars verkar du ha en sund diet, det är bara fördelningen och mängden som avgör hur du mår och hur vikten påvekas. Du skriver inte hur lång du är, så det är svårt att bedöma din målvikt 55 kg. Och huvudet och kroppen kan ha helt olika uppfattningar om vad som är "rätt" vikt. Har du upptäckt www.minmat.net ännu? Kan du vara snäll och lägga in en typisk dag där och sedan visa oss resultatet, så blir det lättare att ge stöd och tips. /Liza

Oj ja, jag menade 60kg 
Ja tack, visst har jag markt vad kolisar gor med kroppen… Nar jag ser choklad nu vander jag bara bort blicken och ser framfor mig hur daligt jag vet att jag kommer ma om jag ater den. Det funkar… blir jag sotsugen sa kommer osten fram!
Jag la nyss in denna dagsmeny pa minmat och tankte se om ni tycker det ser bra ut?
Frukost: Aggrora pa tva agg, nagra skivor ost, en halv burk makrill
Lunch/Middag: Ungefar 200g ugnsstekt marinerad kycklingbrost med majonnas
Eventuell kvallsmat: 2 loskokta agg och lite salami
Det blev totalt 2336kcal, 2% kolhydrater, 21% proteiner och 77% fett…
Det basta ar anda att min 15 manaders son haller mig igang hela tiden att jag knappt har tid att ens tanka pa mat… fokuserarjag pa honom glommer jag allt vad kolhydrater heter. :)

Hmm nej jag har insett att soja och balsamvinager inte ar det basta…men kycklngen blir sa god! Finns det nat annat man kan marinera den i?
Jag ar 162cm lang, ganska sa kort…
#5 Jag brukar gnugga in kyckling med en blandning av smält smör, salt, paprikapulver, chilipulver, vitlökspulver och lökpulver. Blir jättegott!
Jag hoppas att ni inte tar illa upp lite osmakligt… = VARNING läs vidare på egen risk!

…men här kommer jag med ett tips som används ofta i hypnossammanhang - för att stoppa lusten att äta kh-gott:
När du tänker på något kh-rikt som du blir sugen på, tänk dig då detta uppblandat i en soppa av (förlåt nu alla kräsmagade… det är jag också!) t ex spyor eller nå't annat som din kropp verkligen "förktar"! Visualisera så gott du kan!!!
Gör likadant när du redan hunnit stoppa detta kh-goda i din mun… föreställ dig att du äter denna "soppa"…
Gör vi detta varje gång (man får nog tvinga sig att tänka dessa tankar i början..) så kommer kroppen till slut att reagera med att inte alls vilja ha detta "kh-goda"… för den associerar automatiskt till den äckliga soppan….
Ett 'stalltips' så gott som något… kanske…?
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Jag ar inne pa min tredje fakir dag nu, har utseslutit allt utom kott, kyckling, fisk, koffeinfritt te, vatten och smor i princip…
Det kanns ratt enformigt och trakigt men jag kanner att jag gatt ner lite i vikt och det motiverar mig till att fortsatta ett tag till.
Forutom att jag mar illa och kanner mig valdigt trott for jamnan sa mar jag bra, men sockersuget finns fortfarande kvar… Aven fast jag har styrkan nu att avsta fran det sa drommer jag fortfarande om den dar chokladbiten. *suck*
Jag undrar over en sak, nar man har slutat med fakir, kan man aterga till att ata runt 20-50g kolhydrater/dag eller gar man upp all vikt igen da? Nu vet jag inte hur pass kolhydratkanslig jag ar, men jag tror inte jag fixar att stanna pa under 5g kolhydrater/dag i evigheter…
Det finns bara att sätt att få reda på det, Adora!

Yes!!!
Efter 12 dagar med lchf vagde jag mig igar och jag har tappat hela 4kg, 7cm i midjan och 8cm runt hoften!
Jag tanker fortsatta kora med mindre an 5g kolhydratr/dag i tva veckor till och hoppas pa att ga ner ytterliggare 4kg… sen r jag forhoppningsvis nojd.
Tricket sen blir ju att behalla den vikten…
Jag mar illa varje gang jag ser smor, kott och agg nu men jag ska klara det…

Hoppas det går bra för dig, Adora!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

I mandags gick det lite snett for mig…
Jag gick till sangs hungrig och illamaende (hade inte mycket ikylskapet), var sa trott att jag somnade pa direkten men… mitt i natten vaknade jag av att det kandes som min kropp domnat bort och det riktigt krop i den… jag var helt skakig och madde inte alls bra, sa pass att jag tappade allt forstand… Jag drack forst tva glas mjolk, at tre finn crisp med massa smor men jag madde inte ett dugg battre av det…
Det slutade med att jag at ett par skivor vitt brod, en halv banan och ett litet kex… Mer an sa hade jag inte hemma som tur ar. Det smakade inte ett dugg, jag at det bara for att kroppen reagerade positivt med en gang… det var som en drog, jag blev sa lugn och somning och sov bra resten av natten.
Pa morgonen madde jag inte daligt heller,kande att jag samlat pa mig lite vatten men det verkar redan ha forsvunnit. Jag angrar ingenting framst eftersom jag insett hur mycket starkare jag ar nu… For inte sa lange sedan hade jag fortsatt med att hetsata flera dagar i strack och haft otroligt sart for att sluta. Men det verkar som att mitt kolhydratberoende borjar ge med sig for det var som varldens enklaste grej att ga upp ur sangen och ata samma gamla aggrora! Jag behovde bara bestamma mig for att vara stark och lyckades komma upp pa banan igen…
Det viktigaste ar nog anda att jag insett att det egentligen inte betyder nagot att skippa kolhydraterna… det jag kan sakna ar godis, resten ar mojligt att ersatta…
Jag ar sa stolt over mig sjalv! 
Härligt, Adora - applåder, bugningar och da capo-rop!!!!

heja heja!! Jag kommer ihåg dig :) Jag blir glad över att läsa att du helt enkelt inte låter dig styras längre. Precis som du själv skriver så spelar det ingen roll om du åt något som inte var bra för dig en gång, det viktigaste är att du inte faller in i mönstret av "hets-bestraffningsätande" igen. Starkt jobbat!!