Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 4645 ggr
ingnyh1
0

Istället för smörgåstårta

Jag ska på begravning efter min svärmor nu på freddag. Efteråt blir det servering av smörgåstårta.

Frågan jag har nu är:Vad kan jag äta istället? kan någon ge mig förslag på något bröd jag kan göra själv och fixa egen fyllning.

Tack på förhand

Go-D
2

Ät hellre hemma innan du åker och ta bara kaffe på begravningen. Det ser inte bra ut att hålla på och fixa med egen mat när svärmor har dött. Bättre att säga att du är mätt.

Hade det varit en vanlig fest du skulle på så hade du kunnat ta med eget, men min personliga uppfattning är att på en begravning ser det inte bra ut. Du är ju ändå inte allergisk så du kan äta lite av smörgåstårtan om du hellre vill det. Lycka till!

Babz
0

Om du söker på "Smörgåstårta" här på sajten tror jag att du ska hitta recept på lchf-anpassad smörgåstårta.

Annars kan du söka på "Polarbröd" här på sajten (alltså INTE det polarbröd som säljs i butikerna!) och få recept på "brödet" du gör smörgåstårta av.

En tredje variant är att du letar dig till Airams matblogg: här och söker på hennes sida efter smörgåstårta.

Lycka till!

Edit: Oops, såg inte att du skulle IVÄG, utan trodde att det var du som skulle servera…

Håller med #1 - ät hemma innan, eller ta en liten bit, för syns skull.

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Annione
0

Jag skulle nog äta ordentligt innan. Sen ta en liten bit smörgåstårta för syns skull och peta ut det som verkar lämpligt att äta för vår kosthållning.

Luccy
0

Jag var på begravning helt nyligen o hade med mig ostrullar med smör i. Det stod princesstårta framdukat i skurna bitar, men jag skjöt den åt sidan o sa bara att jag inte tål det. INGEN tyckte det var konstigt att jag tog fram en liten låda med rullar. Vilket faktiskt förvånade mig lite.

Absolut ska vi kunna säga ifrån oavsett vems begravning det är, vi tål inte kolhydrater. Vi tål inte heller att ta lite bara då o då. Att äta innan kan vara väldigt svårt, för man är ofta nervös inför en begravning.

Ta du ostrullar med dig, så behöver du inte oroa dig för din mat i alla fall.

Kram Luccy