är det okey med kvällsmat?
Hej på er alla, först vill jag passa på att presentera mig jag är nybörjare när det gäller att äta LCHF kost och jag har enhel del att gå ned ca 50 kilo. Jag vill ochså gärna säga att jag tycker att denna sajt är jätte bra och alla medlemmar är så trevliga och omtänksamma mot varandra, och jag tror på detta sätt att äta, jag har hållit på i tolv dagar nu och har gått i hop kring midjan ca 4cm och gått ned 3 kilo. och det bästa är att mitt stora sötsug är mycket mindre och jag är piggare och gladare. Men åter till min fråga och det är om det gör något för viktminskningen att man äter lite på kvällen trots att man har ätit sina tre mål mat? ex 1-2 skivor ost eller lite fil. Mvh Trulte
Hej Trulte och välkommen på forumet.
Först och främst: Grattis till viktminskningen!
Du ska äta när du är hungrig och sluta äta när du är mätt… Så enkelt och svårt är det. Så här i början så är man oftast mer hungrig och äter mer (och oftare) än efter ett tag. Lyssna till kroppens signaler. Kanske du äter lite för lite på dina tre huvudmål, och behöver öka på där?
Har du varit inne på Minmat.net och registrerat din mat där? Det är en superbra gratis sida som många här använder.
Lycka till
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

Hej Trulte och välkommen hit.
Regeln för oss alla är att vi skall ju äta när vi är hungriga, inte så att vi blir proppmätta men lagom. Själv har jag under min viktminskning tagit till mig de råd jag fått och lärt mig lyssna på min kropp. Hungrig, ja, då äter jag om det är morgon, middag eller kväll. Sug?? ja då får jag tänka efter lite, kan ju avhjälpas med en ostbit, skinkbit eller liknande.
Jag tillhör de som absolut måste ha något i magen innan sänggående hihi och tar gärna en bit brieost i mikron, ca 40 sek, äter med sked och det är så gott för just min mage och sömn.
Lycka till nu och en mätt mage ger god sömn.
Hej och välkommen.