är det okey med kvällsmat?
Hej på er alla, först vill jag passa på att presentera mig jag är nybörjare när det gäller att äta LCHF kost och jag har enhel del att gå ned ca 50 kilo. Jag vill ochså gärna säga att jag tycker att denna sajt är jätte bra och alla medlemmar är så trevliga och omtänksamma mot varandra, och jag tror på detta sätt att äta, jag har hållit på i tolv dagar nu och har gått i hop kring midjan ca 4cm och gått ned 3 kilo. och det bästa är att mitt stora sötsug är mycket mindre och jag är piggare och gladare. Men åter till min fråga och det är om det gör något för viktminskningen att man äter lite på kvällen trots att man har ätit sina tre mål mat? ex 1-2 skivor ost eller lite fil. Mvh Trulte
Hej Trulte och välkommen på forumet.
Först och främst: Grattis till viktminskningen!
Du ska äta när du är hungrig och sluta äta när du är mätt… Så enkelt och svårt är det. Så här i början så är man oftast mer hungrig och äter mer (och oftare) än efter ett tag. Lyssna till kroppens signaler. Kanske du äter lite för lite på dina tre huvudmål, och behöver öka på där?
Har du varit inne på Minmat.net och registrerat din mat där? Det är en superbra gratis sida som många här använder.
Lycka till
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

Hej Trulte och välkommen hit.
Regeln för oss alla är att vi skall ju äta när vi är hungriga, inte så att vi blir proppmätta men lagom. Själv har jag under min viktminskning tagit till mig de råd jag fått och lärt mig lyssna på min kropp. Hungrig, ja, då äter jag om det är morgon, middag eller kväll. Sug?? ja då får jag tänka efter lite, kan ju avhjälpas med en ostbit, skinkbit eller liknande.
Jag tillhör de som absolut måste ha något i magen innan sänggående hihi och tar gärna en bit brieost i mikron, ca 40 sek, äter med sked och det är så gott för just min mage och sömn.
Lycka till nu och en mätt mage ger god sömn.
Hej och välkommen.
Mitt råd till dej är, köp Sten Sture Skaldemans böcker som han skrivit om LCHF-kost och sin sagolika viktnedgång.
Denne man har gått ner över 60 kg med denna kost, hans böcker är ovärdeliga.
Läs dom om och om igen tills du har lärt dej, varje gång du läser om dem hittar du något som du inte observerat tidigare.
Lycka till
#0, Det är inte några som helst problem att äta lite på kvällen. Strunta i allt du har hört på andra ställen om mattider, mängd mat, osv.
Den bästa regeln att gå efter är att äta när du är hungrig. Är du hungrig två gånger om dagen så äter du två gånger om dagen. Är du hungrig fem gånger om dagen så äter du fem gånger om dagen. Är du mätt på morgonen och hungrig på kvällen så hoppar du över frukosten och äter lite extra på kvällen. Det finns inga regler (som fungerar), ingen annan kan säga vad som passar just dig.
Lyssna på din kropp, den vet vad den behöver, försök att ge den det som den vill ha. Kroppens hungers- och mättnadskänslor finns där av en anledning, och dom har utvecklats under miljontals år så dom är ganska rättvisade vid det här laget. Många märker att det går i perioder, det kanske går en vecka när man tycker att man äter en massa för att bli mätt, för att sedan nästa vecka inte behöva så mycket alls. Detta är het normalt, och man bör försöka följa detta.
För övrigt kan jag inte gör annat än hålla med slamslams, läs Skaldemans första bok 'Ät dig ner i vikt'.

#4 Jag kunde inte skrivt det ens hälften så bra!
Tack så mycket för alla kloka råd som jag har fått
, jag förstår bättre nu. det tar väl lite tid innan man begriper att man kan vara mätt och nöjd utan att gå upp i vikt. Har haft problem med hetsätning från och till i många år men sedan jag börjat med LCHF kosten så känner jag inte för att hetsäta. Det är en stor vinst för mig. Är det flera som har haft det som mig, alltså problem med sockersug eller ät störningar? och har ni blivit bättre sedan ni ändrade er kost? Mvh Trulte
Välkommen!
De flesta av oss som varit överviktig/är överviktiga har någon form av sötsug och/eller är beroende av kolhydrater och därför överäter dem.
De flesta får stor hjälp av LCHF. Suget minskar eller försvinner helt och så lär man sig så småningom vad som är lagom för en själv.
Det är som andreas0 skrev, man får utgå från sina egna behov.
Om du har frågor om kosten och annat som du undrar över så använd denna tråd till det. Det är mycket lättare att svara när det är samlat på ett ställe.
Skriv gärna hur det går för dig.
Lycka till!
Ja jag ska skriva lite då och då och berätta om hur det går det är en himla bra sporre, jag behöver all stöd jag kan få när man har så mycket att gå ned, samtidigt så är ju inte detta en diet utan en livstil som jag kommer att fortsätta med när jag har kommit till min normal vikt. Trulte
*Trulte Jag har flyttat din tråd till gruppen för Medlemmar här till vänster - då kan du använda den och berätta om hur det går*
Numer pensionär i Nynäshamn
Hejsan. Jag ville bara berätta hur det går med min vikt minskning. Jag har som sagt mycket att gå ned men det går jätte bra för mig. På dessa ca tre veckor som jag har hållit på har jag gått ned 4 kilo och minskat 7 cm imidjan, det är så härligt att det går fort i början man behöver det när man har så mycket att gå ned. Jag har inte haft några övergångs besvär förutom att jag känner ibland av hjärtat som slår kraftigare nu. Det bästa är att jag är piggare, mera klartänkt, sockersuget är knapt kännbart och min hemska hetsätande är borta.
ha det så bra och kämpa på

Hej Trulte!
Första gången jag ser din tråd så jag vill välkomna dig hit
Jag har också jätte mycket att gå ner nästan 50 kg har redan gått ner 15 så vi sitter i samma vikt klass du och jag
jag var helt galen/besatt i choklad, popcorn och mat innan LCHF men det har försvunnit totalt, fattar inte riktigt att det är sant äter inga stora portioner länger och tar inte mer för att det är gott.
Önskar dig all lycka till!

Härligt att höra att du hittat HIT och RÄTT 
Lycka till detta kommer att gå som en dans
Grattis till en så bra inledning! Lycka till i fortsättningen! Skriv och berätta!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Tack så mycket för era peppningar, jag blir så glad. Det är så skönt att veta att man inte är ensam att hålla på och kämpa med kilorna
.Jag undrat när det gäller dig Emea67 hur lång tid tog det för dig att gå ned dina femton kilon? det är bra gjort det måste redan kännas lättare eller hur? Jag känner ochså att man överdriver inte som förut när det gäller ätandet man blir fortare nöjd. Denna kost borde bli rekomenderat för alla som har hetsätning, man blir hjälpt så fort. Ja jag ska skriva och berätta om hur det går både i med och motgångar, för nog blir det säkert lite kriser och viktstopp för mig med men det är då det gäller att inte ge upp. ha det så bra med er alla
.
Hej, jag hadde igår ett enormt choklad sug visste inte hur jag skulle bära mig åt
. Har varit utan allt sött och kolhydrat rik mat sedan 1/1 09. Det jag gjorde då var att vispa ett par deciliter grädde och 2-3 tsk cacao +( blev som choklad mouse) lite sötnings medel det jag undrar om kan man äta cacao?? eller är det för mycket kolisar i det, tänkte att det blir ju inte så stor mängd. Jag har gått ned 4 kilo på en månad och ca 7 cm runt midjan, känns som det står lite stilla, vill att det ska gå fortare jag har ju så mycket att gå ned…. Trulte
16g/100g kakao har jag för mig.
Hur mycket kakao äter du egentligen? :)
det blev kanske två tsk
På mitt cacao paket stod det 13 gram per 100g och det kanske blev 2-3 tsk det går en hel del cacao för att det ska bli någon smak. Denna efter rätt ska ju inte bli en vana att äta så ofta men jag undrar om det går bra att äta när man blir så där jätte choklad sugen
.
jamen räkna!
Det blir ju ett par gram, har du utrymme för det? Då kanske det är ok… det är bara du som kan veta för alla reagerar olika!

Hej Trulte!
Välkommen hit vill jag säga eftersom jag såg ditt inlgg först nu.
Jag har som tonåring haft bulmi och sedan ägnat mig åt diverse hetsätningar för att sedan må skit men allt det var innan LCHF och innan jag fick min yngsta som nu är 4.5 år. Jag har sedan jag fick honom gått ner 22.5 kg men har en bit kvar (ca 15 till 20 kg) ändå och började med LCHF efter lucia.
Trots att jag är "frisk" från min bulmi och hetsätning nu så hade jag innan LCHF ibland fått känslan av att jag måste pula i mig eller kräkas för att dämpa ångesten eller för att jag helt enkelt ätit för mycket men jag har låtit bli. Men nu så har jag inte de känslorna *pepper, peppar* eftersom jag inte blir så mätt och proppfull längre. Kroppen har börjat ge högre signaler så att hjärnan förstår att jag är mätt. Jag har lärt mig att lyssna på min kropp. Tyvärr kan ju hjärnan spela en spratt ibland men sötsuget är mer eller mindre borta. Har märkt att det hjälper att dricka vatten ibland när man känner sig sugen och att då går suget över.
Lycka till vännen!!!
Tack för era inlägg och svar, det är väl så att jag har lite dåligt samvete när jag åt denna choklad röra, tänker på fört när jag hetsåt sötsaker är så rädd för att börja om med det. Jag vet inte riktigt hur mycket kolisar jag tål men det har ju gått bra hitills. Får kanske dra ned på lite grädde. Dricker en hel del kaffe och då blir det ganska mycket grädde har ni någon ide på vad man kan ha i kaffet iställe för grädde?

Äggmjölk och av det finns det diverse olika recept. Jag glömmer ofta att äta frukost och gjorde därför en stor sats men ska man bara ha i kaffet är det nog bättre men en mindre sats.
smält 50 g smör och 50 g kokosfett
mixa i 4 ägg och häll på 7 till 8 dl kokande vatten och mixa igen.
När detta var färdigt tog jag en mugg med den heta drycken och blandade i 1 ruta 70% choklad *mums* men godast tycker jag den är kall med snabbkaffe pulver i men man måste då mixa den eftersom kaffet inte vill lösa sig… inte mitt iaf

Hej Trulte och välkommen! 
"Jag har gått ned 4 kilo på en månad och ca 7 cm runt midjan, känns som det står lite stilla, vill att det ska gå fortare jag har ju så mycket att gå ned…." - skriver du.
Jag anar att du, liksom många av oss andra här, tidigare i ditt liv har hållt på och jojo-bantat och många gånger innebär den bantningen rena svältkosten?
Visst, man gick ner ett stort antal kg på kort tid - det kan man göra med vilken metod som helst - men det var och är sällan bestående för ingen människa orkar hålla på så i längden. Resultatet blir till sist att man släpper alla tyglar och vräker i sig en massa onyttigheter.
Det du måste fokusera på är att inte se så långt framåt. 
Jag vet att det är svårt, man fantiserar och drömmer om den dagen man är nere i en vikt man tycker om - man ser framför sig i fantasin hur smal och fin man är, hur fina kläder man har kunnat köpa, att man kan gå ut och roa sig bland folk utan att känna sig som elefanten i hörnet etc …..
Men för din egen skull så måste du försöka tänka om. Det är inget misslyckande att inte ha gått ner ett visst antal kg till en viss tid. Du kan läsa här på forumet bl a att man måste utrusta sig med tålamod och se varje litet gram nedåt som en seger i striden mot kilona.
Sen min nystart efter "helvetetshelgerna" jul och nyår har jag gått ner ca 1 kg i veckan - någon vecka lite mer och någon vecka lite mindre. Hade det varit tidigare, vid mina svältkurer, så hade jag deppat ihop totalt!
Men nu tycker jag det är en alldeles lagom och bra takt. 
Du har ca 20 kg mer än mig att gå ner och jag förstår att det känns frustrerande när det är många kilon som ska bort - man tycker inte att 1 kg här eller där märks så mycket ….men det GÖR det kära du.
Varje litet gram nedåt är ju i rätt riktning.
Så kör på bara och fokusera bara på att ta en dag i taget. Häng hit här ibland om du har frågor eller om du bara behöver peppning.
Och om du "trillar dit" ibland och fuskar så på`t igen! Man har inte misslyckats förrän man har slutat att försöka!
Lycka till!
Hejsan tack så mycket pyre-lena och siggebus för alla goda råd och kloka ord, du har rätt siggebus jag har alldeles för bråttom och jag vill gärna att jag ska bli smal igår. Det är ju på långt sikt jag ska tänka. Jag får lugna ned mig och ta en dag åt gången och tänka på att jag mår så mycket bättre på denna kost än jag har gjort på alla de andra koster och dieter jag har testat. Rimligast är ju förstås att jag behöver minst ett år på mig för att gå ned all min övervikt. Lycka till du med… och alla ni andra som läser detta
#23, "Man har inte misslyckats fören man slutar försöka"
Jättebra sagt. Det citatet ska jag komma ihåg.

Javisst är det! 
Det fick jag höra för många år sedan när jag försökte sluta röka.
Hej jag har kris
än vet inte om det är lite pms känningar (har haft oregelbunden mens i flera år) men sedan LCHF kosten känns det som att den börjar att komma igång. Hursomhelst så är jag jätte sugen på choklad vill gå i kylskåpet och vispa en massa grädde med cacao i , men det är ju inte meningen att jag ska äta choklad röror varje dag. Idag har jag tagit en finn crisp med smör det var jätte gott, är så sugen på bröd ochså det hör väl till sockerberoendet. Snälla kan ni komma med några tips och råd vad jag ska göra så suget försvinner. Jag blir så besviken på mig själv jag tänker att jag som är så tjock ska inte äta en massa sött och kolhydrat rik kost. Det är så jobbigt när detta sockersug sätter igång. Tacksam för råd stora som små.
Trulte
Bygg på det där finncrispet med ett BERG av smaskig hårdost, är mitt råd! Det du behöver just nu är fett, det gör dig nöjd och lugn. Strax dax för middag, du har väl planerat något gott för lördag kväll med en god gräddsås?
Ja det har jag, ska göra lax med någon fet och god sås till

yoghurt tar bort lite av mitt sötsug ibland.. annars kan man ju alltid gå å lägga sig o hoppas de försvinner :P

Trulte, du har ju redan gjort jättestora framsteg och förändringar i din kost mot hur du åt förr. Bli inte fanatisk, om du känner att lite grädde och kakao räddar dig från värre faror, ta det då. Det är så lätt att säga att man skall sluta med allt men… tänk alltid på hur mycket sött och annat du åt förr. Då blir du ju helt plötsligt jätteduktig.
Du kommer att tappa dina kilo och som någon sa innan, dikeskörningar går vi alla i genom.
Det tar olika lång tid att tappa sina kilo, vi är ju unika var och en av oss .
Kämpa på du klarar detta.
Jag brukar ta en bit ost, fet ost och det brukar stilla suget. Man kan ha kokta ägg i kylen eller något kött/köttfärsbiffar. Ofta är det sug efter att stoppa något i munnen och då hjälper detta. Vi är så vana vid att det skall vara sötsaker men det hjälper med annat också.
Tack för råden och Ullebull du har rätt jag har lätt för att bli lite fanatisk och fixerad, jag ska försöka slappna av lite och som du säger att det är ju inte hela världen att man tar lite grädde och cacao, när man tänker tillbaka på mitt gamla liv så tryckte jag lätt i mig en 200 grams chokladkaka på va 15 minuter, det är hemskt men det är fakta. Tack för era peppningar och stöd jag behöver det, har ju så mycket att gå ned inte bara 10 kilo här inte.
Hejsan Trulte!
Tycker du är jätteduktig som inte ger upp. Jag har lite mer att ta av än du men strävar på efter två veckor utan viktminskning, och upp 8 hg. Inte kul, men sista året har varit mycket upp och ner och jag tänker att det ska få ta sin tid.
Och att ge efter bittelite när suget kommer på, men att försöka välja så bra mat som möjligt. Ett förslag som jag har fått är att blanda kakao och (osaltat) smör och evt kokos, göra små kulor och förvara i kylen, ta så en eller två när suget sätter in, och du klarar dig helt säkert mycket bättre i fortsättningen.
Det viktigaste som jag har lärt mig är att inte ge efter för sötsuget och ta något sött, då faller jag totalt, och det önskar jag inte!
Lycka till!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Hejsan Millisb ja det är sant att man får inte ge efter och äta något sött. då blir bara suget ännu värre och så är man inne i ett eländigt socker karusell.Jag har inte bara 10 kilo att gå ned snarare 45, vet inte om det blev lite konstigt skrivet på mitt sista inlägg
. Hur mycket har du tänkt att gå ned i vikt? lycka till. vi få kämpa på.

Trulte, bra påminnelse av Millis, jag tog ofta smörkulor av kakao och kokos. Det är jättegott och det är dessutom ännu bättre att stoppa i sig.
lycka till
Tack så mycket lycka till för dig med ullebull.
Hejsan. Nu har jag börjat om med att äta striktare, jag har ju haft ett jätte sug på choklad och kolhydratrik mat ett par dagar nu. Och jag har fallit för frestelsen, har smällt i mig en massa finn crisp,choklad mouse, en hel liter lång fil, ja värsta hetsätning atacken
. Men nu känner jag mig starkare och jag har börjat äta mera strikt, lite åt fakri hållet men lite grönsaker vill jag äta, det vet jag att jag tål. Jag kan nog inte sluta att berömma er alla som har gett mig så mycket stöd både här och på sajten beroenden, det hjälper mig att "komma tillbaka"från mtt hetsätande så mycket fortare
. Nu skall jag sluta att vara så fixerad av vågen och även av måttband, utan jag skall försöka att slappna av, äta bra mat och fett som mättar och som gör att jag mår bra och går ned i vikt. Jag måste tänka lånsiktigt har ju så mycket att gå ned. Jag har hitils sedan 1 januari 09 gått ned 4 kilo men jag har säkert gått upp lite efter hetsätandet, men det gå jag nog ned snart. Jag skriver mer efter som, ha det så bra och lycka till
.

Precis - strunt i vågen! 
Själv hade jag världens "lycko-attack" för en stund sedan.
Provade några vanliga t-shirts etc som jag beställde från Ellos våren -08. När jag fick hem dem så visade det sig att jag varit lite väl optimistisk med vilken storlek jag hade så ingen av dem passade riktigt.
Jo, fick ju på dem men de satt inte snyggt utan spände och grävde sig in i valkarna. 
Men av någon anledning skickade jag inte tillbaks dem utan sparade dem i en påse och nu vågade jag mig på att prova.
Tjohej!
Nu satt dem helt normalt , ja hängde faktiskt lite och grävde sig inte in ett enda dugg!
Så visst kan man väga sig men inte så ofta och känn efter i stället på kläderna.
Keep on going!
Vad roligt för dig Grattis!!
Jag längtar tills jag får uppleva dessamma ,är så less på mina stora kläder.
Hej Trulte!
Jag hade vid starten runt nyår 60 kilo att ta av, alltså lite mer än du
Vet ju sedan tidigare i tråden att du har runt 45 som du vill bli av med.
Jag har klarat 5 kilo i januari, och hoppas kunna fortsätta nedåt nu i februari och resten av året.
Jag längtar till en smalare sommar där jag slipper gömma mig undan i stora "klädtält", den tiden hoppas jag för alltid är förbi snart.
Kram, Millis
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.

blir du hungrig så ät oavsett tid.. de är egentligen de man behöver tänka på med LCHF att äta när man blir hungrig och att inte äta kolhydrater.. svårare än så ska de inte vara..
har inte varit svårare för mig iaf

Hej och välkommen!
Jag är också ny här men har "bara" ca 10 kg jag vill ha bort. Har tappat 5 kg ca på lite över 4 veckor och det tycker jag själv är super! Visst jag är medveten om att det är mkt vätska som varit bundna till kohydraterna som släpper de första veckorna men är supernöjd ändå!
Just med denna kost så är det ju så härligt att man inte behöver ställa in sig på små portioner som i många fall ska vägas med våg eller räknas poäng eller annat trams! Dessutom så så får du äta när du vill och äta tills du blir mätt, för den skull så behöver man ju inte "dumäta" dvs stoppa ngt i munnen bara för sakens skull eller äta sig helt proppmätt. Det enda du behöver tänka på och räkna på lite så här i början innan man får in rutinen/vanan är att ha koll så att du ligger lågt på ditt kolhydratintag. Vill du ha snabbt resultat så titta i trådarna som handlar om "FAKIR" och/eller "ÄGGDEFF" Själv ligger jag helst på under 20 kolhydrater per dag och fördelar intaget av protein och fett på ca 20% protein och 80% fett. Du har superbra hjälp av sidan www.minmat.net för att räkna ut detta.
Kolhydrater iFokus är en av de bästa "viktnedgångsidorna" som finns på nätet om man vill gå ner med LCHF och helt gratis är det också!
Suss
Medarbetare på sajten irishcob
Hej ja Millis vi får kanske stötta varandra i viktnedgången det är inte så lätt när man har så mycket att ta av men vi får kämpa på
. Jag känner ochså att jag är dö less på mina stora tält tunikor, ibland när jag ser mina byxor hänger på tork så kan jag blir förvånad och tänka är de där stora brallorna verkligen mina är jag så tjock?. Stor grattis till dig cacao och Millis för eran viktnedgång. cacao tänk du har redan averkat halva din övervikt
. Hur har ni ätit, är ni stränga vad gäller grädde och creme fraiche? Jag har börjat nu att vara mer sträng med det, ser att vikt minskningen avstannar när jag får i mig för mycket kolisar.
Jag tycker du är jättetapper Trulte och återfall får vi alla ibland. Det är dom vi lär oss av brukar jag säga.
Varje gång man faller är det lättare att komma upp på banan, det behöver inte ta många dagar förrän man saknar välmåendet.
Lycka till
Hej Trulte!
Jag har samma känsla när jag ser skillnaden mellan mina kläder och kläder till vanliga människor i vanliga storlekar… Det är så tråkigt att känna att man ska gömma sig i stora tunikor bara för att magen inte ska stå ut. Men det ska snart vara slut på det.
Jag känner att jag har bestämt mig på riktigt den här gången, och tar ansvar för maten på ett annat sätt nu än tidigare. Men jag äter en del mjölkprodukter, annars skulle inte jag klara det. Men försöker ändå hålla nere intaget, så att det inte rinner iväg alltför mycket… Men försöker hålla mig till max 20 g kolhydrater om dagen, helst under tio, men det är jättesvårt. Har registrerat i MinMat sedan nyår, och det är jättebra för att få full kontroll på hur jag äter.
Ser att jag släpper kilo lite oavsett vad jag äter, men mer om jag äter mer… Underligt nog. Och att dra ner fullständigt på kolh fungerar inte på mig. Men får se i det långa loppet hur det utvecklar sig. Bra att ha de här matlistorna i alla fall, från MinMat.
Lycka till med maten!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
*Jag flyttar tråden från gruppen Medlemmar till LC-kost för nybörjare
Jag har nog missat denna tråd:) Välkommen säger jag, lite sent påkommet kanske men men…
När jag läste det du skrev om grädde+kakao så kände jag igen mig, så jag ville skriva några (kanske varnande…) rader.
Jag gick ned 15 kg ganska snabbt när jag började med LCHF för snart tre år sedan, men efter ett par månader började jag med detta okynnesätande av grädde med kakao. Det var ju fett och sockersnålt, eller hur!?!
Som senare blev grädde med hallon, som blev yoghurt till frukost soms edan blev även på kvällen, som blev till kaffet osv.
Jag gick upp 10 kg, vika nu har vända nedåt igen men det var först när jag accepterade att det inte funkar med grädde, finn crisp, hallon etc som det fungerar.
Dessa perioder av mer lössläppt ätande börjar ofta med grädde eller andra mjölkprodukter, vilket för mig ger ett ökat sug snarare än att stilla sockerklådan. Då tänker jag, mer eller mindre medvetet, ofta att "jamen 1 finn crisp med en hög smör och ost på är ju OK". Vilket ökar på sockerklådan så att jag till sist är tvungen att "klia". Alltså åt jag fler finn crisp, grädde+ hallon varje kväll osv.
Nu är jag fullt medveten om den potentiella risken för mig med att äta detta, och för personer med ett sockerberoende så är det förmodligen värdefullt att veta vad man balanserar över för avgrund- eller hur jag ska uttrycka mig.
Lycka till!
Ja du har helt rätt magma, det är nog så att som en gammal beroende räv som jag är, så är jag ganska duktig att lura mig själv till att äta det jag inte tål. Och det blev så för mig efter två - tre dagar med finn crisp och choklad mouse, gick jag upp två kilon
. Men man skall väll göra sina egna misstag för att lära sig ordentligt. Så nu blir det inte något sånt ätande det triggar bara hetsätandet. MillisB det är nog så att man måste själv testa och se hur mycket kolisar man tål. Jag försöker nu att köra med ren animalisk föda samt smör. Det jag inte vill vara utan det är lite grädde i kaffet. Tror nog att de kommer att funka bra och så äter jag lite grönsker, vill ju inte att maten skall vara ensidig och tråkig. Margareta tack för din uppmuntran det känns bra att få höra att man är tapper, det blir lätt att man känner sig väldig misslyckad och svag när man har sina svackor med hetsätande. Och att man bara ser sina svagheter och inte sina styrkor. Lycka till för er alla
Hejsan allihopa. Jag har redan berättat om min viktnedgång på tråden 25+ men vill även uppdatera på min egna tråd. Jag har som sagt gått ned 6 kilo minskat 9 cm i midjan på mina sju veckor som LCHF are
. Det är så härligt och jag är så glad, jag känner mig lättare när jag rör mig. Jag kan inte sluta att förundras att man kan gå ned i vikt av så mycket god och fet mat. Kram Trulte
Kul att det gått bra för dig!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Tack!

Grattis Trulte!
Tackar
.