Efterrätter
Hittade recept i Aftonbladet (av alla tidningar) där nästan alla passar oss, man får ta bort fruktsockret och servera mindre portioner bara. De har tydligen tänkt om helt plötsligt. Undrar vad Rössner tycker…

Mmmmmm! Passar miagumman perfekt! Tror jag ska göra muffins i morgon! 

Det var precis vad jag behövde nu när det är födelsedagar var och varannan vecka. i kväll när gubben fyllde år åt jag frysta blåbär och grädde. gott men lite variation skadar aldrig

Mm, äppelpaj har jag saknat. Och blåbär med kokos lät inte fel det heller. Om man skulle ta och göra äkta, kokt vaniljsås till…
Jag har utrikiska gäster som kommer i början på juni, och halva släkten kommer troligen att poppa förbi, så lämpliga fika/efterrättsrecept mottages tacksamt.
Fabricati diem, pvnc!

Gör en paj med nötmjöl i stället för vanligt mjöl och uteslut ev, socker i degen bärena ovanpå är ju helt ok.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
ett problem när man gör nötmjöl, är ju att man måste ha 100 koll på om någon har nötallergi, och att man inte använder samma verktyg till de nötfria grejerna, för det brukar oftast räcka med spår av nötter för att nötallergikerna kommer att reagera.
Jag testade chokladpannacottan igår mmm den kan jag rekomendera

Ojojoj va mätt jag är nu! Gjorde chokladmuffins och hade bara stora muffinsformar hemma så det blev 6 st i stället för 12 enl. receptet. Jag hade vispad grädde och några jordgubbar till. Behöver jag säga att det va jättesmarrigt?! Smarrigt men oj va mättande! Mår nästan lite illa just nu…..
Det där såg ju jättebra ut. Tänkte just på det idag att det är dags att bredda receptbanken…
Tack!!

Hittade precis detta och har nu gjort pannacottan. Skall förtäras i morgon och hoppas den blir bra