Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 884 ggr
parsley
0

OT - Kent

Rockgruppen Kent verkar ha sina fans på den här sajten. Någon som kan hjälpa mig att ta fram en bruksanvisning. Vilka Kentlåtar lyssnar man helst på och i vilken ordning?

Min musikaliska allmänbildning behöver uppdateras.

Maia
0

Jag tycker att du ska lyssna på underbara Sverige! Helt grym!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

JAUS
0

Alla älskar Kent, men inte alla vågar inte medge det.Flört

Behöver ändra deras texter lite: "ät stärkelse och socker tills du spyr…"

kaisakavat
0

Jag har stått i toa-kö med han sångaren i Kent (den där ljushåriga söta saken..) JÄTTELÄNGE!! å surrat, mest bara svammel.. (ingen av oss var speciellt nykter..)

Vill ni ha min autograf?? Cool

Har dock aldrig lyssnat direkt på dem, har inte blitt av bara. Tror jag skulle gilla dem ifall jag kollade närmare, så jag följer tråden.

wonderwoman
0

Åh, favoritbandet!!!!

Måste säga att "Du & Jag döden" från 2005 är min egna favoritskiva, med låtar som Romeo återvänder ensam och Mannen i den vita hatten.

Eller så börjar du från början, med första skivan! :) Lite kul att lyssna på hur deras sound ändras från mitten av nittiotalet fram tills nu!

Bookjones
0

Roligt nog var det en av mina söners vänner, en amerikan, som introducerade mig till Kent. Har ju varit borta från Sverige i plus 20 år så man vet ju liksom inte vem som är vem längre. Känner inte igen svenska kändisar o.s.v.

I alla fall hade killen varit på semester i sverige och kom hem med en Kent CD och spelade för grabben som vart eld och lågor och brände en kopia till mig.

Öj va bra de är.

Ingenting, Kungen är död, Sverige… De första jag hörde och favoriterna.

JAUS
0

"Som vatten" brukar jag börja med, eller "ingenting".

Puhlo
0

Jag älskar "Istället för ljud", "Dom andra", "Hur jag fick dig att älska mig", men speciellt "Stanna hos mig". Den får mig nästan att gråta varje gång jag hör den och jag vet inte om det är för att det är en bra låt eller om jag har nåt underligt dolt minne till den..

Både Verkligen, Hagnesta Hill och Vapen och Ammunition är jättebra skivor imo.

Dock är själva bandet lite pretentiösa IMO.

markazits
0

Vapen & ammunition - hela skivan. Superbra….!

elisabeth83
0

I mina tonår spelades de lite deppigare "gravitation" "Indiander" och "Vi kan väl vänta tills imorgon.

Numera är nog 747 favoriten!

Jag ÄLSKAR Jockes röst!

Hellis
0

Man lyssnar väl på dom låter man själv gillar..? Eller? Man kan väl inte berätta för nån annan vad dom ska tycka om? Eller har jag missförstått inlägget?Obestämd

parsley
0

#10 Artister som hållt på ett tag och som jobbar med eget material kan behöva en introduktion. Bob Dylan är ett exempel på en sådan artist. Nu är det ju mycket lättare att få en uppfattning om en artist, tack vare Spotify och youtube, än vad det var när jag var ung.  Jag kanske sitter kvar i blandad-band tänket från 1980-talet?

Jag vet iofs inte om Kent är en grupp som behöver introduceras, det kanske bara är att lyssna i kronologisk ordning, börja från början eller slutet och bestämma sig för vad man gillar och ev inte gillar, men det är alltid kul att få lite tips och höra vad folk tycker.

JAUS
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vill bara rekommendera "En himmelsk drog". Videon nedan.