Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1806 ggr
ZaraC
0

Stolt!!!

Har idag hållit på med Lchf i 2 veckor, jag är hittills jättenöjd med allt gött man får vräka i sig, verkar som jag gått upp 3 kilo, men inte samma våg, så svårt att säga, kan det stämma?? Är det vanligt??

Men till rubriken, jobbar som uska på ett demensboende och kom dit idag och där fanns det både potatisgratäng, nygjorda semlor och nygräddade wienerbröd, och jag lät bli ALLT!!!!! :)

Tog mig några rullar ost/skinka/smör så att suget skulle försvinna och drack en kopp svart kaffe istället.

Pylle
0

Bra gjort!

Härda ut gång för gång så blir det en god vana

Ett steg i taget gör en lång resa

greensis
0

Grattis till sugbehärskningen!Skrattande

Själv satt jag mig igenom en påskvecka där fikarumsbordet var TÄCKT av mutgodis från kunder och leverantörer och klarade mig fint på kaffe m vispgrädde eller äggmjölk.

Jag menar, när man kommer till läget att det inte finns något man betraktar som ätligt framdukat…

Är du skeptisk till vågen så mät mage, höfter, lår osv där du brukar lägga på dig alternativt där du vill se förändring.

Fabricati diem, pvnc!

MillisB
0

Grattis till ett bra beslut om att låta bli alltsamman!

Och lita inte på vågen, men på måttbandet. Och dina kläder. Det är på centimetrarna du ser om du har minskat i storlek!

Lycka till!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Imasy
0

Vilken karaktär du har ;)

Du ska se att i helgen blir det bara jag som vräker i mig gottat ;)

Johannika
0

Vad duktig du är! Det är just sån´t där som semlor och fikabröd som brukar vara mina snubbeltrådar! Jag kan äta hur mycket som helst av det. Och det är ju inget bra. Nu har jag ju i och för sig inte gjort det på väldigt länge, men det är svårt då folk bullar upp det mitt framför näsan på en. Då gäller det att hålla i!

Lycka till i fortsättningen!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

ZaraC
0

Tusen tack för alla svar :) Jag är riktigt förvånad över att jag fixade det ;)

Jag har så mycket löst hull på magen efter graviditeter så det är sååå himla svårt att mäta, men nu har jag gjort det ändå, och köpt mig en egen våg så att jag kan se om jag minskar nåt på både cm och vikt :) Nåt måste ju hända till sist, skulle jag gå ner 10 cm så ser jag ju det ändå, även om det är svårt att mäta på samma ställe osv.