Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 2648 ggr
jenn_
0

Snart 1 år - hej o TACK!

Hej, allihop; Margareta, Pasi, Mikaelj, Karro, Uttelille, Maya, mfl mfl och TACK! Ni har lärt mig att äta ägg - till och med till frukost!!!!! och bregottpaketet som jag aldrig ens hade hemma förrut tar slut innan datum gått ut:-) Jag har gjort egna köttbullar tack vare er och numera har turkisk yoghurt o grädde en given plats i kylen. Jag har läst era inlägg här i snart ett år utan att ens ha sagt hej och nu tycker jag nog att det är dags, vad tycker ni????

MillisB
0

Hejsan jenn_!

Kul med en ny människa här. Jag håller med, det var dags att du sa hej till oss som bor här… Flört

Hade varit kul om du ville presentera dig lite närmare!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Uttelille
0

Verkligen! Vad roligt! Häftigt! Välkommen in i skrivandet!Glad

greensis
0

Hej tillbaka! Kul att råkas till slut!Skrattande

Fabricati diem, pvnc!

missaz
0

Hej hej! Det var på tiden att du kom ut ur garderoben, helt klart! Flört Välkommen!

Margareta
0

Hej Jenn_ och vad roligt att du kommit ut ur garderoben - att läsa en sådan tråd innan man går till sängs är mycket upplyftande!

Numer pensionär i Nynäshamn

jenn_
0

Jag skrev tidigare ett långt inlägg om mig själv , som försvann precis när jag skulle publicera…….

-Jag vill ju berätta lite för er vem jag är……jag vet ju redan lite om er….

maxiq
0

Kommit ut ur skafferiet menar ni väl?

Obestämd

missaz
0

#7 så sant… Flört

Margareta
0

Så klart Maxiq - fast kylskåp är väl det vi använder mest?

Numer pensionär i Nynäshamn

clajo
0

Hej på dig själv! Härligt att du trivs med maten!

Aniara4
0

#9 Jamen precis, vi har kommit ut ur skafferiet och står nu framför kylskåpet och mumsar istället!

maxiq
0

Det var ju det jag menade! Ut ur skafferiet med allt sitt torrfoder och in i kylskåpet med alla sina godsaker!

mejram
0

Härligt att du gör egna köttbullar nu. LCHF är verkligen en livsstil som uppmuntrar den lilla husmodern i oss. Glad

ullebull
0

Välkommen ut säger jag också, berätta lite om hur året har varit.

jenn_
0

Jag måste nog snart gå och sova - mår så dåligt om jag sover för lite, har dessutom en ammande 1 och ett halft-åring i knät som vill att jag går och sover med honom…..

Kan ju bara berätta att jag kanske är ganska lik er, fast ändå inte. Jag pendlar lite mellan hur jag vill ha det……tarmsjukdom och ca 8 kg undervikt. Jag är inte så jättestrikt o kanske är det därför jag inte tagit kontakt tidigare……

Jag äter ca 40 - 60 gram kolhydrater per dag o säkert minst 120 gram protein. Är en hungrig o aktiv person o äter minst 2000- 2500 kcal per dag. Jag tycker om att äta, men jag är absolut ingen Mat-älskare…..har snarare varit frukost-älskare - åt gärna frukost-mat 4 ggr om dagen tidigare….

Kan inte leva utan ost, yogurt, keso, avokado, mörk choklad, vin och grönt te……..LIVSNJUTNING!!!!!

Äter fisk nästan dagligen, ibland kyckling, (även, men bara ibland, osötat rågsurdeg för det är ju så gott….. försöker byta ut detta mot flatbröd).

Jag tycker allt för mycket om tomater o äter det varje dag men borde kanske undvika, då jag är extremt känslig för fruktsocker, har inte kunnat äta frukt på flera år……

jenn_
0

Tack, för alla vänliga välkomnanden. Jag berättar mer om mig själv en annan dag och kanske är jag med och kommenterar lite nu när jag ändå givit mig till känna. Om inte annat får jag väl berätta hur det går för mig att bli större -  vill verkligen gå upp i vikt. Jag har gått upp i vikt tidigare, med hjälp av styrketräning och näringsdrycker, men nu vill jag gärna klara mig utan näringsdrycker då de mest innehåller socker som jag inte mår så bra av. Mest av allt vill jag få en lugn o harmonisk mage så att jag blir en gladare människa…..

mikaelj
0

Fett tack & välkommen! Jag blir glad att höra att något jag har kläckt ur mig varit till nytta. Hoppas det fortsätter för dig lika bra som det började!

magma
0

Välkommen in i de skrivandes skara:) Skrattande

kaisakavat
0

Hej jenn_!

Säger som de andra - kul att äntligen få "se dig"!  Skrattande

Jo, fortsätt att rapportera hur det går! Blir mkt spännande att följa.

jenn_
0

Vad gullig du är Mikaelj, ja du har haft många bra inlägg tycker jag, och jag brukar försöka lyssna till dina goda råd…..Jag mår helt klart bättre än tidigare men ännu bättre kan det nog bli  - jag mår fortfarande väldig dåligt på morgonen o några timmar framåt, vilket får mig att inte vilja gå o sova på kvällen……men nu måste jag gå o sova om jag ska överleva morgondagen….

God Natt!!!

Pasi
0

Jag får väl också säga "Välkommen in i kylskåpet!".Glad

Johannika
0

Äggstra varmt välkommen till dig! Roligt att du börjar skriva själv, och jag håller med dig, väldigt många av de personer du räknade upp ser jag som "husgudar" och läser nogsamt deras inlägg och försöker förstå alla hormonella klurigheter och hur vår kropp fungerar!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

jenn_
0

Ja, tänk vad bra det vore om jag förstod mig på min kropp lite bättre…

I nuläget vet jag inte vad min mage mår bra av och inte eller jo jag vet att den mår bra av fisk. Jag äter gärna fisk och gör det 6 dagar i veckan, men jag behöver ju annat med_:) och jag är ju en hungrig (och rätt kräsen) person! Har iallafall märkt att när jag äter för mycket fet mat på en gång blir jag jättedålig. cocosfett - cocosa, har jag testat i små mängder för jag läste om det o tyckte det lät så bra - blev katastrof!!!Jag har en sjukdom som heter kollagen kolit vilket innebär att jag lätt får diaree. Jag äter kortison dagligen för att hålla tarmen i skick…och den är väl ganska i skick eller….jag vet inte hur det känns att ha en fungerande tarm, ärligt talat. Jag har besvär av så mycket luft i tarmen på morgonen att jag blir helt galen (börjar tro att jag dricker bubbeldricka i sömnen) har haft det besväret hela mitt liv, men det har blivit betydligt ättre sen jag började äta mindre kolhydrater. Jag mår bäst när jag är gravid men det är lite svårt att jämtt vara i det tillståndet:-)

Maia
0

Jag vinkar till dig också och säger hej!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Mervi
0

Välkommen säger jag med. Kul att du börjat skriva.Skrattande

Luccy
0

Skrattande Välkommen å jättekul att en till börjar skriva!!!!

Förstod jag rätt att du är underviktig ( lite koncentrationssvårigheter pg av utbrändhet här) för i så fall är det väl kanske dumt att du äter allt fett……………

Hoppas din tarm blir bättre!
Kram Luccy