Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettfrågelåda-minmat
Läst 924 ggr
anki1
0

calcounter

igårkväll registrerade jag för första gången mitt mat intag i calcounter. Men det gick inte så bra, för jag hade inte lagt in vikt och längd, motion och sånt. det har jag gjort nu, och lagt in vad jag ätit under dagen. Hamnade på: protein 15% fett63% och kolisar24% Efter lunchen låg jag på17%protein 79%fett och 5%kolisar. Jag tycker att det är problem med att inte kunna lägga in mängd av allt tex:kaffe.hur mycket avses? en kopp eller Bröd?  ja allt. Jag tycker att det är knepigt och förvirrande. Jag föröker att äta så lite kolisar som möjligt, fast det är jättesvårt tydligen är det middan som spräcker allt.  Anki1

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Margareta
0

Jag flyttar ditt inlägg till CalCounters frågelåda så får du lättare svar av Tikei.

Numer pensionär i Nynäshamn

Skaldeman
0

Hur kan du gå från 5 energi% kolisar efter lunch till 24 % kolisar på dagsintaget? Det verkar märkligt. Åt du ett halvt kilo potatis som middag, eller vad? Kan vi få en liten redovisning? Sten Sture

[Gitsan]
0

Men man lägger ju in mängd av allt… Jag har visserligen bara använt CalCounter i två dagar, men när du valt t.ex kaffe, så får du upp 150 gr längst ner i rutan. Det är ju bara att ändra den mängden innan du sparar.

150 gr kaffe gissar jag är 1,5 dl. Vill man vara helt säker är det ju bara att väga det, vilket ju blir en engångvägning, för sedan vet du.

anki1
0

hej Skaldeman Jag åt en lien slev med ris.+en liten sked med grönsaker. Falukorven var ugnsstekt med massor av smör, fast jag lyckades inte lägga in mängden, jag hade ostdkivor på korven   Anki1

Margareta
0

Ris blir snabbt mycket kolhydrater, det är nästan "bara" kolhydrater så det kan vara förklaringen.

anki1
0

Ja det kan tänkas att det var där felet låg.får hita på rtt annat alternativ.

Margareta
0

anki1:
Jag har kollat, kokt ris innehåller 24% kolhydrater varav allt är stärkelse enligt Livsmedelsverket.
Livsmedelsverkets kolhydrattabell över kolhydrater finns här:

http://kolhydratiker.se/dokument/kolhydrater.htm