Grön tunga?
Upptäckte i morse när jag skulle borsta tänderna att min tunga hade en olivgrön beläggning.
Frukosten bestod av fyra skivor bacon med ett stekt ägg samt x antal koppar thé med grädde.
Det enda jag kan komma på som skulle kunna ge grön beläggning är ägget…
Vad tror ni? Är det någon mer som drabbats av detta "mysterium"? Någon som kan tänkas ha en förklaring?
Man undrar ju…
Vad var det för te?

Svart thé med fruktsmak (forest fruit).
Kanske finns färgämnen i teet som färgar tungan.

Är det säkert att den inte var Blå ??? Blå Tunga har jag hört talas om men inte Grön Tunga

#4 Nej, den hade en ganska snygg nyans av olivgrönt. Ungefär som såna där tapeter som varit så moderna nu .
#3 Jag tror inte att thé innehåller färgämnen, men med dagens tillsatsindustri kan man ju inte vara helt säker förstås.
Varför jag tror att det var ägget, hör ihop med att jag vet att ägg kan bli grönt när det kommer i kontakt med vissa ämen, t.ex. silver. Nu har jag ju inget silver i munnen… är inte ens född med silversked i mun.
#5 Candida och torsk på tungan kan se grönt ut. Kom det plötsligt och har gått bort nu eller har du haft beläggning länge (även om den inte var grön).

Hehe..! De bästa förklaringarna är oftast de enklaste…
Gick här i godan ro och funderade på olika kemiska reaktioner. Kände att jag började bli hungrig så jag bestämde mig för att värma gårdagens rester… en härlig fisklåda med SPENAT! 
Så kan det vara - en enkel förklaring och ett tips om ni någon gång behöver färga tungan grön - ät spenat.
Tack i alla fall för alla tips och förslag. 

Hahaha Rachix snacka om att man blir förrvirrad på denna kosten*S*. Det finns en trevlig tråd som står under Intelligensbefriad där får du konkret besked att du inte är den ända, men det ska kallas för Disträ.
Ha nu en trevlig helg o Du det var ju tur att den inte var blå !!!!!!