Ursäkta mitt betende.
Jag är ledsen för mitt betende igår, då jag blev onödigt hård i tilltalet. Jag hade allvarlig sömnbrist eftersom jag hade tagit acomplia som jag hade över sen innan jag började med LCHF. Hade inte lust att slänga bort ett och ett halt packet värt flera tusen kronor, trots att jag vet att det ger mig stora humörsvängningar, men ibland bedrar snålheten visheten. Vet någon om man kan få tillbaka pengarna på en oöppnad förpackning medicin från apoteket?
Om du har kvitto kvar borde det gå att lämna tillbaka.
Tråkigt med humöret, vet ej vad du skrev igår, men alla har vi våra dåliga dagar. De flesta tar inte åt sig för man blir så lugn och positiv med smööör!
Hoppas du kan få pengarna tillbaka, ät inte det där! Hemska biverkningar… fast det vet du ju eftersom du fått det utskrivet. Kanske kan klassas som gift…? 
Jag skall gå till apoteket och fråga. Är dock inte säker på om det sista packetet gick på högkostnadskyddet får kolla kvittot. Ska iallafall aldrig ta tablett av det mer.
Acomplia får inte längre säljas på grund av alla biverkningar men min läkare sa inte hur allvarliga biverkningarna skulle bli. Misstänker dock att han är sponsrad av läkemedelsföretaget eftersom han fortfarande tycker det är en bra medicin trots säljförbudet.
Byt läkare! Usch, hur kan man tycka att ett läkemedel med de biverkningarna är bra? Hur mycket kan man då räkna med att gå ner i vikt av detta "bra" läkemedel…? 5 kg…? Spelar iofs inte någon roll, sånt borde inte ens fått komma ut på marknaden!

När jag gick på Acomplia ca 2 år sedan. Fick jag kraftig hjärtklappning m.m. Jag fick förklarat för mig att dom fungerar ungefär som antabus för kroppen om man äter för mycket eller olämplig mat. Detta var ett sista försök från läkaren innan remisen till en magbypass. Den har dom velat göra nu i över ett år. Men jag skjuter upp den varje gång. Innerst inne vill jag inte genomgå den. Har för många vänner med dålig erfarenhet av den genvägen också.
Nu försöker jag få till LCHF som en sista utväg.

#6 "olämplig mat"? är inte det vad LCHF är i vissa läkares ögon? Då borde det ju vara Väldigt dåligt att äta det tillsammans med Acomplia..
Jag lider med dig, JAUS. Jag och flera av mina vänner har mediciner som ger väldigt läskiga biverkningar. :(

Lycka till med LCHF liteneva!
Jag tror du slipper operationen, det gäller "bara" att var envis och hålla fast vid maten.
En annan eva/ Hupp
Vet inte vad du skrev som du behöver ursäkta. Men de som vet har säkert överseende och godtar din ursäkt.
Tror dessvärre inte du får pengar tillbaka, men gör dig av med skräpet!
Det finns ingen som kan få mig att tro att kemiskt hopkok någonsin kan få en människa att minska och hålla vikt på ett hälsosamt sätt.
Var rädd om dig och tänk på att du har mycket stöd här i forumet!
#9 Jag gjorde ett personligt påhopp i en tråd.
Det är alltid nyttigt om man ber om ursäkt för något man ångrar.
Jag tror man själv vinner på det i längden.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Jag hoppas bara jag inte fått permanenta skador på min hjärna.
Nja… Stamning kan vara ett tecken på hjärnskada;-) Förlåt var bara tvungen. Försök att inte oroa dig, långvarig oro (stress)kan ge "hjärnskador". Ha en fin helg!