Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3015 ggr
niloss
0

viktnedgång

Har bara vart med i 2 veckor på denna resan, första veckan rasade 2,5 kg antar att det e vätska o så, nu bör jag väga mej på måndag en tjuvvägde mej imorse, för det känns som att jag gått ner o junde inte hålla mej, men ICKE , stog på samma vikt som förrra vecka. I o för sej så har jag inte nån jätte övervikt, är 170 cm lång o väger 714 kg. Men borde inte lite ramla av varje vecka. Hur gör ni som e vana LCHF:are,äter ni en viss kalorimängd eller går ni på känn, svårt de här att få till Har haft matdagbok på nätet o de e jobbigt att mäta o väga tycker jag.Tankar o funderingar…!!!

Maggan71
0

Jag antar att du väger 71,4 kg, inte 714?!? *fnissar*

Skriv gärna in vad du äter på minmat.net, där kan du se fördelningen när det gäller fett, protein och kolhydrater.

Lycka till!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Pasi
0

Ibland så går man ner och ibland står det still eller går upp men med tiden förbättras kroppskompositionen allt mer.
Jag låter hunger och sug reglera mitt kaloriintag.

larand5
0

Hihi, ja, väger du 714 kg o inte tycker att du har nån övervikt att tala om, då har vi problem på flera planCool

Ha tålamod! Om du äter rätt mängd fett och protein, så kommer du att förändras. Det behöver inte innebära att du rasar en massa i vikt. Om kroppen är redo för det så blir det naturligtvis så, annars kommer du at börja omfördela din massa från fett till muskler. Lyd det råd som många här ger: Släng vågen - ta fram måttbandet, mät midjemåttet och sluta rkna kalorier…

dufva
0

Du har nog inte så mycket vikt att förlora men dina kroppsformer och sammansättning fett/muskler kommer att förbättras…

Det är hur man ser ut i spegeln som är viktigast och inte vilka siffror som står på vågen Skrattande

Det är fett/muskel%:en som betyder nåt både för hur du mår och hur du ser ut..

linda85
0

krångla inte till det för mycket till en början utan låt din hunger och suget leda vägen precis som Pasi skrev. Om du fortfarande står still en längre period så finns det lite saker du kan se över som exempelvis mjölkprodukter mängden mat (vissa behöver mer för att gå ned och andra behöver äta mindre). Det är så olika!

Lycka till och ha lite tålamod så kommer det nog att röra på sig!