Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2837 ggr
PetterH
0

För lågt blodtryck av LCHF

Både jag och min flickvän har fått väldigt lågt Blodtryck pga LCHF maten. Hon har tom. svimmat en gång.

Hur gör man för att höja det till normala nivåer utan medicin? Vi har ätit LCHF i cirka 3-4 månader nu.

ullebull
0

Intressant det du skriver, idag har jag återigen kollat mitt bltr hos läkaren, idag var det bara 85/55 och det sätter man i samband med min hjärtmedicin så nu drar man ner den. Trött och yr har jag också varit/är men har svårt att tro att kosten kan påverka så mycket.

Jag har inte hört någon tidigare tala om lågt bltr i samband med kosten men hoppas någon mer kan komma in med ev. svar.

PetterH
0

Jag tror absolut det är kosten då vi endast ändrat på den och ingen av oss har varit med om det förut.

greensis
0

Jag är också lågtryckare som inte kan hålla strikt/fakirnära-LCHF eftersom jag då får yrsel och nästintill svimmar flera gångar per dag. När jag senast mätte hos doktorn (som jag ogillar att gå till, då går puls&tryck upp Upp UPP) hade jag 103/60 - omedicinerad. Man kan ju fundera på vad jag har i vardagen..

Jag löser trycket med att äta generöst med (kolhydratfattiga) grönsaker (dvs aldrig mer fakira) aldrig kaloribegränsa snävt, inte begränsa salt och dricka massor med kaffe varje dag. Det sista är kanske inte en rekommendation.Flört

Fabricati diem, pvnc!

Majja12
0

Jag hade lätt för att känna yrsel innan jag började med LCHF, har inte känt av något sådant de senaste tre månaderna då jag ätit enligt LCHF. Har inte kollat Blodtryck, så vet inte om det är någon skillnad där eller om min yrsel berott på något helt annat Glad

*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***