Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 3362 ggr
Konstigabaralillajag
0

Kladdkaka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag gjorde jag en kladdkaka. Receptet finns att kika på i min blogg :) Blev helt ok. Dock har jag inte räknat ut hur mycket den innehåller och den går säkert att modifiera som man själv önskar…

http://www.gottegrisen.se

Skrivfeber
0

Sådan där matservis har jag också haft =)  Vad häftigt. ska kolla in receptet för det såg jätte gott ut.

mariech
0

Ska koll ain receptet, det såg verkligen gott ut!!!Tungan ute

elisabeth83
0

Tror du det funkar att göra kakan med stevia?

Denna kommentar har tagits bort.
Morfen
0

Kan man använda ngt annat än proteinpulver tro? Det där blev jag riktigt sugen på.. fast en kopp kaffe med en ruta 70%ig är inte heller helt fel. :D

sonja2
0

Är det inte farligt att använda sötningsedel ?

Jag tycker att det låter konstigt att man kan använda det inom LcHF.

Kan man inte använda något annat än sötningsmedel , jag är tyvärr helt emot sötningsmedel .

Sötningsmedel är farligare änn strösocker har jag hört .

Hoppas att någon kan svara på min fråga .Glad

Melindrea
0

#6 Stevia är det som väl "rekommenderas" om man använder sötning. Det är en ört som tydligen är sötaktig, utan att vara som socker.

Utöver det är det upp till var och en - jag använder inte sötningsmedel eller socker.

Buttercheek
0

Nu är kakan i ugnen, väntar med spänning på första smakbiten!

Rottans
0

Konstigabaralillajag! Läste lite på din sida gottegrisen. Du e jätteduktig! Du har ju redan lyckats gå ner massor! Fokusera på det och beröm/krama dig själv för du är jääättteduktig! Detta kommer att hjälpa dig orka vidare och i bröllopsklänningen!  Tänk INTE på misslyckanden utan lägg ALL FOKUS på det som e BRA! Var snäll mot dig själv - d e VIKTIGAST!

Jag hejar på dig!

elisabeth83
0

jag gjorde kakan. måste erkänna att det inte alls blev någe bra :/ Helt torr och trist blev d. någon som har roligare erfarenheter? :)

mariech
0

Vill bli av med sötsug så jag vill heller inte tillsätta sötningsmedel, tycker det känns bakvänt att använda det när man vill bli avmed suget efter det..

Buttercheek
0

Min blev långtifrån god, men kan ha berott på det gamla proteinpulvret vars smak verkligen slog igenom.

Har införskaffat nytt och skam den som ger sig! Vill ha lite kladdis mä grädde på fredagkväll.

bullmagen
0

# 12 testa chokladkaka à la varenne (finns på forumet) - svingod! Gör den idag så är den perfekt till imorgon!