Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1023 ggr
chapp
0

Veteraner?!

Jag undrar om de som blev medlemmar i början fortfarande är aktiva och läser forumet? Jag vet att några gör det, känner igen en del signaturer.

Ni som har varit med från början, hur går det för er? Tex, de första 500 medlemmarna, var finns ni? Fortfarande lchf? Mindre strikt? Mer strikt?

Jag vet ju att många som börjar blir allt mindre strikta med tiden. Så är det inte för mig, men så hade ju jag migrän också - det vill väl ingen människa med självbevarelsedrift ha tillbaka!

Läser inte jag forumet och en del bloggar så börjar jag nog snegla mot semlor och bröd igen.

LatMask
0

Jag vill vara veteran fast jag inte var bland de 500 förstaGråter. Det var i alla fall mindre än tusen när jag kom med, och jag saknar många "gamlingar" från den tiden, människor som skrev intressanta och spännande inlägg. (Ja, jag menar förstås inte att alla nya…ehum, äsch, glöm saken…)

Fnyfiken har jag t ex inte sett på länge, och folke, med sina underbara Frankrike-bilder…

Margareta är förstås outstanding, och magma tror jag varit med från början.

Mervi
0

Jag har varit med från början här på KiF och äter fortfarande LCHF, kanske tom lite striktare nu än i början. Kommer aldrig att gå över till att äta kolhydrater.

Jennix
0

Jag vet inte när jag gick med i forumet men jag har ätit lågkolhydratkost sen Margareta startade det, för jag var på en annan lista med henne. Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

moos
0

Jag var med från början med annat nick. Läser dagligen nästan men har inte riktigt orken att skriva ibland. Har en läsperiod;)

Jag gick ner 20 kilo då vilka jag snabbt gick upp igen eftersom jag började äta kolhydrater igen vid en julafton.

Nu är jag på banan igen och har släppt 6 kilo nu på 4 v. Känns så bra

magma
0

Jag var inte med helt från början, men det var en bra bit före 1000 medlemmar om jag minns rätt. Någonstans kring 600 kanske? Tror jag blev medlem i september 2006. Saknar också en del signaturer ibland, som hemul, Glennart (fast han gästspelar ju ibland, men alltför sällan) Folke, Fnyfiken m.fl.

dufva
0

Jag har varit med sen 2006 och ätit lågkolhydrat ett par år innan dess också..

Visst har det varit några perioder när kosten kommit i andra hand, men då har det också märkts väldigt tydligt att man är inne på fel spår.

Förra året var jobbigt för mig på det personliga planet vilket medförde att kostprioritering mer eller mindre föll bort under lång tid.

Både hälsan och vikten drog förstås iväg åt helt fel håll.

Nu är jag tillbaka på banan och äter striktare än jag nånsin gjort..

Jag ser iaf en fin möjlighet  att en gång för alla från scratch få utvärdera och dokumentera vad som händer i kroppen vid en rejäl kostomläggning inte minst vad gäller hälsoförbättringar och träningsresultat under resans gång..Glad

chapp
0

Jag tycker fenomenet KIF är superintressant. Jag tror att det är en jättestor hjälp och att det sprider kosten på ett sätt som vi inte kan ana. Både ren information och stöttning i smått och stort.

Nån borde skriva en avhandling om detta fenomen! Förr i tiden kunde man ringa sin väninna, kanske läsa i tidningen, läsa ett par böcker. Sen var det stopp. Nu är man del av en väldigt stor och alltid tillgänglig grupp människor av alla möjliga sorter, som tillsammans har väldigt mycket kunskap. Det blir en kunskapsspridning utan dess like. Undra på att våra myndigheter är i kris, de som tror att de sitter på sanningen och som portionerar ut denna "sanning" till undersåtarna, de okunniga. Helt plötsligt kan vi tänka själva! Det är MAKT!

Slut på talet!

markazits
0

Tror jag anmälde mig rätt snabbt, men kanske inte bland de första. Har ätit low carb i över 6 år och tänker inte sluta. Gick ner 30 kg under första året och har hållit mig normalviktig sedan dess. Äter väl någon sorts maintenenace-kost som funkar bra utan att jag behöver räkna på något numera.