Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 1072 ggr
Saintpaulian
0

Hur smart blir man av LCHF?

Följ länken och gör testet, det var lite småkul faktiskt. Visst borde vi knäcka Mensa och bli medlemmar hela högen?! Skrattande

http://www.mensa.se/content/view/138/51/#

Saintpaulian
0

Ok, jag får väl erkänna vad jag fick då. 122.
Annars vågar väl ingen annan säga vad de fick. Vore lite kul att göra det riktiga testet, ocn göra det på dagtid när man har hjärnan lite mer skärpt mot nu på kvällskvisten när man sitter och gäspar Skrattande

odezza
0

Ja, det testet är kul, jag har gjort det tidigare… tyvärr vet jag inte hur mycket smartare jag har blivit, eftersom jag inte gjorde det innan jag la om kosten…

Oavsett vad det blir för siffra, testet säger inte så mycket om hur och vem man är som människa…

"still lost in space and time"

Saintpaulian
0

Nej det är klart odezza, det säger inte ett skvatt om vem jag är som person, inte kan man se på siffran 122 att jag är 43 år, gillar katter, att jag är brunhårig eller nåt annat hihi

Men det är likväl ett kul tidsfördriv. Bara på skoj alltså Skrattande

Pasi
0

Jag lyckades få - "Grattis! Det här är det högsta resultat som går att uppnå på provtestet." *Mallig*Flört

odezza
0

Lol Pasi… skulle det vara unikt på något sätt? Flört

"still lost in space and time"

Saintpaulian
0

Klart att du fick Pasi Skrattande

magma
0

Blää på dig Pasi…Tungan ute Jag är för trött, får återkomma en annan dag… Oskyldig

Ernst76
0

Fick samma resultat som Pasi: "Grattis! Det här är det högsta resultat som går att uppnå på provtestet.".

126 eller högre.

magma
0

Wow! Fast det visste vi ju redan att det fanns många kloka här, eller hur?Skrattande

zulu80
0

Jag klarade mensas inträdesprov (iq 135) ganska precis innan jag blev lchfare så får hoppas att jag inte blivit "dummare" av allt fett Glad.

Pasi
0

Frågan är vad ett medlemskap i Mensa skulle syfta till.;-D

Anna-fd-137kg
0

Jag gissar att det där testet på något sätt är förenklat för att så många som möjligt ska vilja göra det riktiga testet senare. (Som förmodligen kostar pengar?)

"Grattis! Det här är det högsta resultat som går att uppnå på provtestet.".

Jag är inte dum men den här typen av tester är egentligen inte alls anpassade för min typ av intelligens så resultatet är en smula förvånande. Eller så är LCHF kosten verkligen försmartande!?! (Och där fällde jag teorin med ett egentillverkat ord… Skrattande)

irode
0

Fick samma resultat - 126 el. högra.

Tycker faktisk den var mycket förenklat i förhållande till provar jag tidigare har genomfört i samband med jobbsökning och annat.

Enig med #12

:-) Inge

JAUS
0

Fick bara 116 får nöja mig med att vara "smartare" än 85% av befolkningen.Flört Får fortsätta med den här kosten ett tag till och ta testet på nytt.

Kalle-B
0

Jag vågar inte testa… Bättre att inte veta.Skäms

elisabeth83
0

Vågar inte heller göra testet, man vill ju inte få bekräftat om man nu inte är smart…

Men jag måste erkänna att mina kompisar som funderat på hur min hjärna skulle funka utan kolhydrater har blivit förvånade över att jag levererar som förut. Skillnaden jag känner är att jag inte har en svacka efter lunch som de, jag är numera pigg i huvet hela dagen!

JAUS
0

Man ska inte skämmas över sin intelligens man har det man har, men det går ju också att träna upp den till viss del om man vill. Dessutom finns det fler intelligenskategorier än de som mäts med IQ-test.

zulu80
0

11# #12 Nja det skriftliga testet är väl kanske lite svårare mest beroende på att man blir lite nervös och känner press då man under 20 min ska hinna svara på dom 45 frågorna. Men principen är likadan.

För min del var det bara en kul grej att prova, det ända jag fått ut av det är 300kr mindre om året på kontot, ett svartguldigt mensakort så jag kan gå före i krogkönSkrattande, en tidning med massa problemlösning info om medlemmar etc.  Funderar på att gå på årsmötet i Malmö nästa vecka så jag får se hur det är, återkommer isf med mer insideinformation

Pasi
0

#17 Jag håller med…alla är inte världsbäst på att kasta spjut, men då finns det ofta andra tillgångar istället.Flört

emiilia
0

Mitt resultat ska vi nog inte använda för att påvisa att man blir smart av LCHF: 121 scorade jag. Men jag har ju bara hållt på i 2 månader så det blir kanske bättre :)

cacao
0

Klarade också inträdesprovet för ca 1 år sedan, man kunde då anmäla om man var intresserad av att komma och avlägga det "officiella" inträdesprovet till Mensa men det åkte jag aldrig på.

Ska göra testet igen någon dag, när man är ensamm hemma och inga barn eller annat kan störa.

Medarbetare på sajten irishcob