Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3387 ggr
Katarina2
0

OT- Stockholms tips..

Vi ska till Stockholm på torsdag och vill göra något kul hela familjen. två på 44, en 20 och en 14…någon som har några förslag?

Vi funderar på Cosmonova..har varit där förut och tycker att det är en kul grej men vi skulle vilja göra något  annat…

Tack på förhand!

Anna63
0

Spökpromenad i Gamla stan

Birka

Cosmonova är alltid kul

Auqa….. (Kommer inte ihåg vad det heter) Ligger ppå djurgården.

Alltomstockholm.se är en bra tips sida

Cissit
0

Är ju svårt att veta vad just ni gillar och tycker är kul, sådant är ju himla individuellt :) Själv tycker jag att det är hur kul som helst att gå på museum och utställningar. Vasa-museet är spännande tex.

På hemsidan ni fick ovan kan ni se om det händer något speciellt just de dagarna ni är här så det är ett bra tips!

Skansenakvariet är kul om man gillar djur, där kan man dessutom få kela med en stor hårig spindel eller en tjock orm, om man gillar sånt :)

Aquaria som #1 tipsar om är ganska likt skansenakvariet men ganska litet, fördelen är att man slipper betala in sig på skansen också, även om en promenad på skansen säkert kan vara kul, men det är nog mer en sommaraktivitet.

Fjärilshuset i Haga (solna) är också rätt mysigt.

Hm ja..jag är rätt dåligt på min egen stad, man är inte ute och "turistar" så mkt som man skulle vilja :)

Katarina2
0

Hm..tack..fjärilshuset och skansenakvariet lät ju spännande..ska kolla på nätet.

Aquaria var vi och kollade på i somras..helt okej…men kanske lite litet..har aldrig varit på skansen akvarium..bara inne på själva skansen så just nu känns ju det helt okej förslag.

Men jag tar gärna emot flera!

Cissit
0

Ja jag tyckte också att aquaria var litet, var där som barn och tyckte då att det var häftigt och stort…var där för nått år sen med mina småsyskon och då var det jättelitet och tog slut fort. Mina småsyskon uppskattade också skansenakvariet bättre, även om man inte får den där häftiga regnskogskänslan där förstås. :)

Jag är dålig på vuxenaktiviteter, förutom musikaler och sånt men det måste ju förbokas rätt långt innan, de få gånger jag är ute och gör saker är när mina småsyskon är på besök och då blir det ju sånt som passar barn :) Dina barn är ju stora nu så de kanske inte uppskattar saker som junibacken och experimentdelen på tekniska museet :)

fia1
0

Shoppa i Gallerian brukar vara poppis! Där finns det nåt för alla. Ta en sväng via Sergelarkaden och njut av myllret i Hötorgshallen och ät nåt gott i Kungshallen på andra sidan Hötorget. Eftermiddagen kan kanske avnjutas på Nationalmuseum och vid klart fint väder en promenad på Djurgården? Strosa sen i Gamla stan. Se en film på Cosmonova, det är en fantastisk upplevelse. Kolla in Allt om Stockholm, det finns ju massor att göra.

Katarina2
0

Tack alla för förslag..ska nu samla familjen och vi ska försöka enas..inte helt lätt!…Den minsta i familjen har nu lyckats hitta att det finns 4D bio inne på tekniska museet..Cino4….vi får se hur det slutar..hon har en ganska stark vilja..förstår inte vem hon fått den av..Jag har min kvar!

fia1
0

#6 Ja den bion ska vara häftig, börja där tidigt, sist var alla filmer utsålda då vi kom dit.

Hoppas ni får en helmysig helg!

Cissit
0

Just ja, jag och mina syskon var på den där Cino4, det var rätt skoj faktiskt , helt klart värt ett besök tycker jag :) Jag tycker att tekniska annars är lite trist (beror på utställningen förstås) förutom deras lek och experimenthörna som är rolig, men den är ju mest för barn :) Mitt tips är att förboka via deras webbokning för att få biljetter till den föreställning ni vill se.https://www.webbiljett.se/tekniskamuseet/

Samma sak gäller om ni vill gå på Cosmonova, boka i förväg!

Hoppas ni får det riktigt skoj!

Cissit
0

Nu kom jag på en sak, tjejen i kassan rekommenderade "flyg" föreställningen, det var den som var roligast tyckte hon. Så vi gick på den och det var skoj :)

Jennix
0

Finns det inte nåt som heter Naturhistoriska museet? Kan tänka mig att det är intressant. Glad

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jennix
0

Den är länken kanske kan hjälpa till…

http://www.stockholmtown.com/templates/CategoryList____2920.aspx

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Johannika
0

Värsta turist-tipset är ju Wasamuséet. Jag har varit där många gånger men blir alltid lika tagen och imponerad när jag träder in genom dörrarna. En annan spännande sak är Hallwyllska muséet, ett litet muséum på Hamngatan 4 med de mest fantastiska samlingar! Medelhavsmuséet är också spännande, på Fredsgatan 2 ligger det. Shopping görs med fördel tex. i Nacka Forum eller Kista Galleria som är som en del av en annan värld. Spännande med internationell foodcourt där alla finner sin favoritmat. (Nu börjar det låta som en tursitbroschyr varför jag slutar…Skrattande)

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Puhlo
0

Jag tipsar härmed om till både ickestockholmare och stockholmare:

www.gratisistockholm.nu :)

Allt möjligt som händer i stockholm och Allt är gratis!

Katarina2
0

Ni är så generösa med era tips! Supertack för alla tips!…Vi har nu haft familjeråd och enats om Skansen + Skansen Akvariet(ingen av oss har varit där)…ev. också nordiska museet. Stora tjejen älskar att fota och vi har nu kollat att det gick bra…inte inne på akvariet men ute och inne på nordiska..utan blixt…Hoppas nu bara på fint väder.

[Karro]
0

Nu blir jag lite avis faktiskt, som sagt även jag som stockholmare är dålig på att turista i sthlm, blir mest av om släkt från annat håll kommer på besök då minsann hänger man på Glad

Hoppas ni får trevligt!

fia1
0

Såg i tidningen att i Huddinge Centrum ska de ha Iskulpturstävling på lördag! Iden är fraktad från Torne älv, Jukkasjärvi!

Cissit
0

# 16 Coolt!

Cissit
0

#15 visst borde man ut och röra sig lite mer i stan? Det finns ju så mycket att se och göra egentligen och det blir ju inte så dyrt att turista i sin egen stad! Jag är ju inflyttad också så jag har nog inte sett så mycket egentligen…