Andedräkt
Hej!
Det är så länge sedan jag var inne på denna sidan. Har inte varit så strikt under långa resor och helger. Ändå har det inte blivit mer än ca 2 kg plus sedan november. Men nu har jag stramat upp min kost ordentligt, håller kolhydraterna säkert under 10, även om jag just nu inte räknar. Men min man upplyste mig nyss om att jag ofta senaste tiden har dålig andedräkt! Jag blev alldeles förskräckt. Är det ketosen? Vad kan man göra åt det?
Förlåt, förlåt att jag startade en ny tråd, ser nu att flera har eller har haft bekymmer med andedräkten. Finns det något som hjälper … mer än att äta en massa kolhydrater???

Jo man kan se till att man stannar i ketosen så kommer kroppen att ställa in sig bättre och inte slösa med ketoner som den gör nu!
Och så har du ju numera en sån bra kolhydratmätare.. när din man blir lite så där kelig så vet du att du har ätit för mycket kolhydrater. 
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
*2 Hurdå stannar i ketos, menar du? Hur ska jag göra det?

Jo om du äter mindre kolhydrater än vad hjärnan behöver så är du ständigt i ketos!
Då kommer kroppen att producera ketonkroppar för hjärnans behov i stället.
Så småningom kommer kroppen att sluta slösa på ketonerna och det luktar inte längre!
Fast det är egentligen samma som när man fastar, eller gör en lång fysisk ansträngning, elller hoppar över måltider på åtskilliga timmar.. då går kroppen in i ketosis.. den tar av fettreserven helt enkelt!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Hjälper tuggummi så länge? För det känns ju inte så kul att börja äta tabletter, Läkerol. Även om dom sägs finnas sockerfria.