Äggmjölk
Hej!
Är ny på sajten och har precis börjat med LCHF kost. Detta är dock andra gången jag provar denna kost.
Jag undrar vad äggmjölk är och hur man gör en sådan?
Frukosten är som sagt ett litet problem.
Sök på Äggmjölk på sajten! Det finns nästan lika många recept som medlemmar. Nej, inte det kanske….men väldigt många recept finns det.
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
Håller med Thea! Använd sökfunktionen, läs gärna även inlääget Sökfunktion samt bokmärka.
Där står det hur du kan söka via google också om du har svårt att hitta det du letar efter.
Lycka till och välkommen hit!
Tack så mycket!! Jag har inte vågat testa äggmjälk ännu…det låter inte så jättegott, men till helgen ska det bli av.

Välkommen hit!

Hej och välkommen hit säger jag också! 
Hej och tack allihopa! Känns mycket bra att ha hittat hit!
Eftersom ni har hållt på ett tag kanske jag kan fråga om det är för mycket att äta ett helt pkt bacon (140 g)? Jag gjorde det till middag med lite gräddstuvad kål, men jag har ju aldrig ätit så mycket bacon förr. Jag fick lite ångest för det…

#6 Nej det är inte för mycket.
dvs blev du mätt och det känns lagom och du inte har en massa kolhydrater till är det inte för mycket.
Ena dagen kan jag äta äggröra på 75g + 4 ägg OCH ett helt paket bacon till frukost, nästa dag kan det bli ett enda kokt frukostägg om ens det.
Fabricati diem, pvnc!
Jag testade ett för mig nytt sätt att tillaga äggmjölk idag. Tidigare har jag hällt alla ingredienser utom vatten kalla i ett högt, cylindriskt kärl, sedan hällt på kokande vatten och blandat allt med stavmixer.
Idag kokade jag upp allt utom äggen i en kastrull, och när det kokade, knäckte jag i äggen och blandade allt i kastrullen med stavmixern. Då höll sig drycken varmare, och fick ett lenare skum uppepå.
Jag brukar ha i ingefära, kanel och kryddnejlika, men idag blev det bara lite kryddpeppar. Len som latte, men utan vare sig sömnstörande koffein eller magstörande mjölk.
Grundsatsen består hos mig av två deciliter vatten, tre hela ägg, en drygt centimetertjock skiva osaltat smör och en drygt centimetertjock skiva kokosfett.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus