Ost- & baconparisare!
Häromdagen var jag sugen på något gott och kom att tänka på de olika sorters korvar de brukar ha på macken. En höjdare är ju ost- & baconkorven. Så jag kollade i kylskåpet och fann mig en bit falukorv och såhär blev receptet (i efterhand):
1 tjock skiva falukorv (1,5 - 2 cm, I presume?)
2 ägg
2 baconremsor _(känns som ett underligt ord; baconremsa)
_2 tjocka ostskivor
Värm stekpannan, i med en stor klick smör. Stek falukorven på ena sidan, lägg dit baconremsorna efter en liten stund. I med äggen (om du lyckas rymma dem!), vändstek dem men anpassa storleken efter falukorven. Vänd falukorven och lägg på ostskivorna så att de får smälta därpå. Bygg sedan din egen ost- & baconparisare:
Ägg
Baconremsa
Fransk senap
Falukorv
Gurksallad
Baconremsa
Ägg
Voilà! Du får självklart byta ut t.ex. senapen mot aioli eller vad du än känner för. Jag föredrar att inte hårdsteka det vändstekta ägget, utan låta gulan rinna ut över härligheten istället.
Smaklig måltid!
Berätta gärna om ni kommer på någon grym ändring i receptet! 
Smarrigt! Det här ska absolut testas!
Kram!
Jag vågar mig inte på falukorven längre, men jag antar att det är många som klarar den.
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag tänkte nog botanisera lite vid tillfälle i någon lämplig butik och se om man kan hitta korv som är befriad från en massa tillsatser.
Kanske Lidl kan ha något, för jag har noterat att många av de tyska produkterna de saluför, är helt OK.
Ta en hamburgare istället Margareta.

det här ska jag pröva på direkt! tur att jag var såå hungrig nu.. =)
relativt snabbt kan jag tänka mig också..
Jag skall pröva men inte med falukorv.
Gjorde en egen variant på detta med kasslerskivor , stekt ägg och gurkskivor.

gud så gott det var!!
fast gjorde två stycken utan ägg på toppen.. var fullt tillräckligt.. men en liten skiva gurka och paprika vardera..
och chili aioli.. mjumma..

Mervi
gjorde på pariserkorv uppifrån Norrland.. =) som smak av hemma!
fast jag vet inte vad det gör med min mage.. får se..

Oj vilken gammal tråd! Varför i hela fridens namn hade jag skrivit falukorv? Det är ju parisare. Måste ha haft en massa socker i mig och svamlat.
Mer bacon ska man ha på också, skulle nog ha minst 4 remsor. Och aioli är en given gegga att ha på. Och de vändstekta äggen ska ha lös gula och allt ska såklart stekas i mycket smör. Äggen ska suga åt sig smöret (då de är sist i pannan får de smak av baconet och korven) så det är bara ösa på!