Pizza alternativ
Snyft, dom andra i familjen ska äta hemlagad pizza till middag idag (som jag ska laga
) men vad ska jag äta?? Finns det nån som kan ge ett förslag!?

Ät pålägget, men skippa bottnen!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
Wow vilken bra idé!
men du kan göra en botten av fiberhusk… blir kanonbra 

Jag brukar använda tunt skivad aubergine som jag torrsteker 10 min innan jag lägger på påläggen.
brukar ta lite tomatpure oregano och svartpeppar först, sedan vad jag känner för. brukar bli väldigt gott.
Jag brukar göra ett jättestort ostchips (riven ost lagd i en platt hög) i pizzastorlek som jag först ställer in i ugnen tills det smält ihop. Sedan lägger jag på fyllningen och sätter tillbaka in i ugnen. Riven ost ovanpå också förstås! Tänk på att inte lägga på för mycket rinnande fyllning, t.ex. tomatsås, för det rinner lätt över kanterna eftersom osten inte suger upp lika mycket som en pizzadeg.

Jag har alltid SSS polarbröd i frysen. Lägger dem på tallrik med massor av pålägg o så in i micron.
Underbart gott!!!
sök på pizza härinne, finns mååånga förslag sen tidigare!

sök på
Grupp: Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter Läst 2776 ggr
ja eller bara skriv in pizza, i sökfunktionen, det finns flera sidor men bläddrar man hittar man många trådar med pizza i rubriken
Tack, min kväll är räddad
Här är ett toppenrecept på pizzabotten! Har använt det många gånger! 

Jag har gjort pizza med en tunn omelett i botten, gärna gjord på grädde. Tycker att det blir kanongott!
Prova oopsierna eller polarbrödet kanske?