E-nummers biverkningar
Jag hittade en ganska fullständig lista över olika E-nummers biverkningar. Jag har skrivit ut den och tänker ha den med mig i affären.
Livsmedelsverket saknar uppenbarligen all etik och moral eftersom de hellre orsakar människors ohälsa än säger nej till industrin.
Vill man läsa ännu mer rekommenderar jag boken Den hemlige kocken. Där står allt om tillsatser i maten.
Numer pensionär i Nynäshamn
Den boken har jag reserverat på bibblan, får den nästa vecka.
Lånade Annikas bok idag.

Håller med Margareta och boken har ett mer hanterligt format. Men innan den levereras …
Jag har precis mailat folkhälsominister Maria Larsson enligt ovan och frågat vad hon tänker göra. Avvaktar med spänning hennes svar.
Lite Ot men Maria Larsson var min mans lärare i skolan.
Sen jag slutade med alla smakförstärkare (glutamat mm E-nummer i 600-serien) sover jag bättre, har mindre migrän och färre utslag i ansiktet.
Numer pensionär i Nynäshamn
Tack gammelmor! Det här var intressant läsning men även lite skrämmande.
Konstigt att det finns så mycket tillsatsämnen i mat och att tillverkarna av dessa produkter som är stinna med giftiga ämnen kan sova med gott samvete…
Hej!
Länken verkar inte fungera.
Kan någon lägga upp en ny länk till pdf-filen?

En farlig sak som ofta missas är vad som händer då man blandar flera, var för sig kanske ofarliga, godkända kemikalier….sätter dem i en syrlig, ljummen miljö ihop med ämnen från maten