Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 2962 ggr
gammelmor
0

E-nummers biverkningar

Jag hittade en ganska fullständig lista över olika E-nummers biverkningar. Jag har skrivit ut den och tänker ha den med mig i affären.

Livsmedelsverket saknar uppenbarligen all etik och moral eftersom de hellre orsakar människors ohälsa än säger nej till industrin.

http://www.tv3.se/files/davda/biverkningar_e_amnen.pdf

Margareta
0

Vill man läsa ännu mer rekommenderar jag boken Den hemlige kocken. Där står allt om tillsatser i maten.

Numer pensionär i Nynäshamn

malins79
0

Den boken har jag reserverat på bibblan, får den nästa vecka.

Lånade Annikas bok idag.

gammelmor
0

Håller med Margareta och boken har ett mer hanterligt format. Men innan den levereras …

Jag har precis mailat folkhälsominister Maria Larsson enligt ovan och frågat vad hon tänker göra. Avvaktar med spänning hennes svar.

malins79
0

Lite Ot men Maria Larsson var min mans lärare i skolan.

Margareta
0

Sen jag slutade med alla smakförstärkare (glutamat mm E-nummer i 600-serien) sover jag bättre, har mindre migrän och färre utslag i ansiktet.

Numer pensionär i Nynäshamn

Ta-Co
0

Tack gammelmor! Det här var intressant läsning men även lite skrämmande.

Konstigt att det finns så mycket tillsatsämnen i mat och att tillverkarna av dessa produkter som är stinna med giftiga ämnen kan sova med gott samvete…

PatrickF
0

Hej!

Länken verkar inte fungera.

Kan någon lägga upp en ny länk till pdf-filen?

Pasi
0

En farlig sak som ofta missas är vad som händer då man blandar flera, var för sig kanske ofarliga, godkända kemikalier….sätter dem i en syrlig, ljummen miljö ihop med ämnen från matenObestämd