Min situation
Hej!
Jag har nu ätit enligt LCHF i fem veckor, och gått ner 5,9 kilo. Så långt är jag jättenöjd!
MEN:
1. Jag är så himla TRÖTT. Skulle kunna sova dygnet runt……..
2. Jag har förätit mig på ägg. Även om jag bara skulle äta ett om dagen, skulle jag ha svårt att få i mig det. Det spelar ingen roll om jag varierar äggen, det är lika motbjudande ändå. Ägg är inte gott längre 
3. Jag har tappat all matlust. Magen kurrar som vanligt men jag har inget intresse av att äta och är aldrig sugen. Jag äter tre gånger om dagen. Till frukost brukar jag äta tre st ägg- och baconmuffins, till middag t ex en köttfärsbiff och ett salladsblad eller lax med blomkålsmos och till kvällsmat en fransk omelett (på tre ägg) med brieost.
Detta låter inte mycket, jag vet, men jag får inte i mig mer. Till och med detta får jag tvinga i mig…
4. Jag är extremt hård i magen och från att ha gått på toaletten varje dag, gör jag det nu endast en gång i veckan, vilket inte känns så bra…
Jag skulle bli jätteglad om någon ville tipsa om sätt för mig att komma tillbaka på banan igen och må lika bra som innan jag började med LCHF (pigg, välmående mage och matlust). Tacksam för svar!
Hmm, jag har varit i samma situation som du, bra viktnedgång, men trött på mat.
Mitt tips är att läsa recept och hitta nya varianter på det du tidigare har ätit. Med tiden så kommer aptiten tillbaka.
Har du annars kontrollerat att du inte har några brister i kroppen (vitaminer eller mineraler)? Det skulle jag rekommendera om det inte ger sig med tröttheten.
Lycka till!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

Du kanske har vätske brist?
Hade en dipp i början med när jag inte tyckte det var roligt med mat och matlagning, eftrsom jag inte hade matlust, men fick tänka om…för första gången i mitt liv går jag inte och är sugen jämt o ständigt!!! Man är mätt på sina måltider och nöjd. Tillsätt mer fett och lite paprika broccoli spenat, så mår du snart bättre.
Var bara glad att du inte vill småäta hela tiden
Vad tråkigt! Men jag tror att det är en vanlig men oftast övergående period som många här har gått igenom, också jag har varit där. Jag löste detta med matlusten genom att försöka variera maten mer och inte äta samma sak nästan varje dag, samt att jag la till mer grönsaker till maten och varierade även dem.
Vad gäller magen så är hårdost stoppande- och tips för att få fart på den är kaffe med cocosfett i, magnesium samt att dricka tillräckligt mycket vatten. En del använder sig även av psylliumfrön eller linfrön.
Tröttheten: för mig gick den över eller ckså är det något som inte är "rätt inställt" vad gäller kosten. Alternativt att det beror på något helt annat som t.ex ett virus/förkylning som ligger i kroppen eller andra kroppsliga orsaker. Om du äter mycket lite grönsaker så kan det vara en god idé att antingen öka på dem och äta mörkgröna bladgrönsaker, paprika, vitkål (gärna syrad vitkål) eller också komplettera med vitamin/mineraltillskott. Det ser ut som att du även använder lite mjölkprodukter så tillskott av kalcium är kanske en god idé? Jag vet att Skaldeman skrev i sin första bok "Ät dig ner i vikt" att han åt Ledins komplett samt B-Calm.
Och en sista fundering: äter du tillräckligt mycket fett? prova att öka på fettet ordentligt under åtminstone en vecka, för det kan även vara så att du inte får nog bränsle efter att ha tagit bort kolhydraterna. Om du inte äter nog med fett så har inte kroppen fått en alternativ energikälla när du tog bort sockret och omöjliggjorde glukosdrift. Extra fett kan okså hjälpa din mage att fungera bättre.
Lycka till!

Modesty >>>
Jag tror inte det, jag dricker mellan 1,5 - 2 liter vatten om dagen. Det borde väl räcka?

MillisB >>>
Jag känner själv att jag borde leta nya recept och engagera mig i att variera maten mycket mer, men jag är så vansinnigt trött… jag orkar liksom inte ta tag i det… vill bara sova när jag kommer hem från jobbet…
Det blir en ond spiral 

mariech >>>
Jag är verkligen jätteglad att sötsuget och det ständiga matsuget är borta och att jag kan gå sex timmar utan en tanke på mat, men jag vill ju må bra och vara glad och pigg också…

Tycker som magma att du skulle behöva öka upp mägnden fett, prova!
Har du någon gång registrerat din matintag på minmat? Kanske du skulle göra för att vara på den säkra sidan att du får i dig tillräkligt.
Hoppas du snart blir piggare, det är jobbigt att vara trött hela tiden jag har själv varit där dock inte pga kosten.
Lycka till!

magma >>>
Tack för ditt långa svar!
Jag är ju tyvärr lite rädd för grönsaker, för att det skrivs överallt att det enbart skall vara som dekoration… Men jag kan ju prova att lägga till lite.
Kaffe dricker jag inte, så där sket det sig ;) Vatten dricker jag rätt mycket, men magnesium kan jag ju testa!
Jag kanske inte äter tillräckligt mycket fett (även om det känns så!)… Men det är svårt att öka mängden
Tycker redan jag tar så mycket jag kan utan att spy…

Hade liknande problem med magen….Inte alls roligt! =(
För mig har det fungerat mkt bra med kaffe! Dricker jag det direkt på morgonen så har jag inga problem längre. Detta kan ju bero på att jag inte är någon inbiten kaffedrickare från början, så om du vanligtvis dricker mkt kaffe kanske det inte fungerar för dig!
Lycka till iaf!

Zabina >>>
Tack för tipset, men jag dricker ju då inte kaffe… 
Jag känner mig också trött. Och jag tar INTE heller magnesium. Toalettbesöken blir 1-2 ggr/vecka. Och TRÖGT.
Det var bra att Du tog upp det, Cammis!
Nu fick jag också veta lite vad saker och ting kan bero på.
// Shintaida

shintaida >>>
Skönt att höra att man inte är ensam om att vara trött! Man blir lite orolig att man inte får i sig alla näringingsämnen, eftersom så många andra "blir så mycket piggare" med LCHF! Något som jag verkligen inte märkt…