Viktig rapport!
Hej på er goa LCHF vänner!
Gissa en som är glad idag????? *Räcker upp en hand och viftar febrilt*
Jo, jag har gått ner 2 kilo nu på en vecka…….Något skönt att det har lossnat nu. Även fast det kanske är mest vätska första veckan, så känns det bara så kanonbra.
Ett tips för er lässugna! Jag bloggar på min egen hemsida som finns på http://home.aland.net/m04044 där skriver jag lite om hur det går med min kost också, men mest om hundträning, för den som är intresserad. Finns en sida om vår dotter som är handikappad och om hur det är att leva med ett handikappat barn + varsin sida för mina två hundar.
Må Gott och kram på er

Brev från Åland, vad kul! Är gäddfisket lika bra fortfarande? Jag tror inte på vågen, men jag är glad för att du är glad. Som du själv är inne på så driver man ut vatten inledningsvis. Men när glykogenet är slut så ger man sig på fettet!
Lycka till! Sten Sture
PS Som själv tillbringat helgen på hälsovårdshemmet i Österäng. Två kilo upp genom att äta liberal lågkolhydratkost och två äpplen. Men det finns inte ett gram fett i den viktuppgången. Det är vatten in och det blir vatten ut.
Ja Sten Sture, gäddor finns det gott om här. Kom hit och fiska……Och så kan du väl passa på att hålla en föreläsning om LCHF här på holmen när du ändå är här
Kram på dig!

Gnici - Jag kommer gärna till Åland på Gäddfiske!
Har funderat på det länge faktiskt!
Sten Sture…du skulle sagt att du var i mina trakter så hade jag släpat ut dig på en rolig svamptur!
Var ute och plockade flera kilo kantareller i skogen bakom Österäng igår… några frostvaxingar och taggsvampar.

Vad mysigt det låter!

Gnici… det var känslig läsning - om din dotter. Tack för att du delar med dig. Och stort grattis till de två kilona! Seger!
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Gnici…
Vill du ha länk till din hemsida bland medlemslänkarna upp under länkfliken?
Jag läste om Dig och kampen för Din dotter och kände att så starka känslor som moderskänslor finns nog inte.
Kram till Dig och jag önskar nu ÄNNU mer att Du skall hitta något som gör Dig själv stark och frisk och att denna kost skall bidra till det.
Numer pensionär i Nynäshamn
Hejsan!
Tack för att du delar med dig av ditt liv. Läste om dig och din familj och blir alldeles rörd över allt!
Kram på dig!

Gratulerar till framgången beträffande kosten.
Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter på din hemsida. Vilken söt dotter du har!
"still lost in space and time"
Tack alla för era fina ord om min dotters hemsida. Jag har fått massor med respons från dem som läst den. Flera mail från andra föräldrar till handikappade barn mm.
Ja, Margareta! Jag vill gärna ha en läng till min hemsida bland medlemslänkarna. Om du är snäll och fixar det till mig.
Tack för gratulationerna odezza!
Kram på er
Fixat…
Numer pensionär i Nynäshamn
Gnici!
Vilken underbar berättelse om din verkligen vackra dotter.
Jag är mycket känslig av min natur så jag har precis suttit och gråtit samtidigt som jag läst din/er historia om Emelie!
Du måste försöka att inte känna dåligt samvete för att hon bor hos fosterföräldrar, ni har ett barn till som säkert fått stå bi ganska mycket under de svåra åren med sjukhusvård och allt.
Din berättelse tyder på MYCKET stor kärlek för ditt barn och det känner Emelie också ,det är jag säker på.
Ingen kan riktigt sätta sig in i hur man har det i en familj som drabbas av svåra sjukdomar.
Jag tycker du är fantastisk som själv inte mår bra alltid orkar ta den här biten med lågkolhydratkost också.
JÄTTESTOR kram från mig!