Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 4108 ggr
Skogstrollet
0

Matdagbok

Behöver börja registrera mitt ätande för att komma vidare. Har det dykt upp ngt nytt på marknaden. Aftonbladets viktklubb är ju jättebra som verktyg men helst skulle jag inte vilja gynna dem… Tycker inte det räcker med "Min mat" för jag vill kunna lägga in recept och sedan äta ex. 200g av det och få detta registrerat. Finns här någon som snvänder något annat; gratis eller köpprogram?

ButterflyEffect
0

Hälsovakten använde jag tidigare. Där kan du registrera mat och få reda på mineraler, fetter, vitaminer och så vidare.

Jag tror det ska funka med hälsovakten och recept som du beskriver…

Skogstrollet
0

Konstigt att inte marknaden för sådana här produkter är större… Jag föll till föga och registrerade mig på viktklubb.se. Får ju lov att säga att det är en suverän tjänst om man bara struntar i rekomendationerna och kalorijagandet.

achms74
0

Jag har sedan tidigare medlemsskap på viktklubb.se.

Sökte runt lite här för att se vad ni tycker om det.

Men suverän tjänst här ovan så får jag väl tolka det som att det är en bra sida för att registrera vad man äter och se i tabellen hur fördelningen på dagen är mellan de olika, tex:

Protein 25%

Fett 72%

Kolhydrater 3%

Alkohol 0%

Minmat pratar många om, den tycker jag är krånglig.

Hälsovakten står det om här ovan. Kanske ser man mer saker där än på viktklubb?

Frågan jag har är väl egentligen om ni tycker att det man får ut från viktklubb.se i form av % siffrorna är vettiga att gå på….?

Buttercheek
0

Sorry, raderar mitt meddelande som riktade sig till det första.

Har ingen kommentar om vikklubb.se

(Varför kan man inte bara få ta bort ett ångrat inlägg utan att det ska bli en tom ruta?!?)

FruFilur
0

Jag har ett eget excelblad (baserat på SLV's matdatabas ; den är väl i princip det enda bra som kommit ut från dem) som jag använder för kostregistrerande, jag kan maila det om intresse finns… Blir inte lika flådigt som de kommersiella tjänsterna kanske, men det funkar för eget behov
Skrattande

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

achms74
0

Hej - tack gärna. Jag har mailat dig på din sida.

//Starlight