Sambon vill ha tacos idag
Om jag nu ska äta enligt Lchf vad kan jag då typ äta?
Typ köttfärsen och grönsakerna då eller?

Mmm tacos!
När vi äter tacos här hemma brukar jag ta av köttfärsen, såsen som jag blandar upp med cf och lite av grönsakerna. Tacobrödet skippar jag helt. Kan bli att vågen visar lite + eller +- 0 efter tacos. Men det är det värt! 
Smaklig måltid!
jag brukar ta ett stort salladsblad (blir som ett tacobröd) som jag fyller med antingen tacoköttfärs eller kycklingröran och her på mycket cf och lite gurka och tomat…
Mums vad gott!
Smaklig måltid!
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)
När vi äter tacos så äter jag köttfärs, sallad, gurka, paprika, avocado, ost och CF med vitlök i.. de andra äter med bröd.. jag äter utan.. ;) funkar bra..

Du kanske kan göra ostchips (sök recept i vänsterkanten) och lägga gunket på?

Gör som #1
Tacosåsen kryddar vi själva med chili och spiskummin, ingen glutamat. Stek färsen i massor med smör och ister. Njut med salladsgrönt Creme fraiche och riven ost.

Det beror på hur noga du är…
Kryddan:
du kan krydda färsen med den färdiga taco kryddan (men det finns kolhydrater och glutamat i den) eller gör du egen blandning. recept hittar du om du söker här på sida. enkelt och gott och mycket nyttigare!
tillbehören:
Om du inte är super strikt, kan du äta av allt det klassiska, kanske lite skivad rödlök, hackad tomat, sallad, riven ost, svarta oliver, hackad gurka… om du är osäker på något kolla på sidan minmat så ser du hur mycket varje grönsak/tillbehör har i kolhydrater. Tänk på att majs går bort! om det nu är ett klassiskt tillbehör hos er..
sås:
det finns recept på tacosalsa här på sida. vet inte hur det ligger till med den färdig köpta… sorry. annars är ju guacelmole gott till, gör på avokado/CF tex…
bröden:
kanske till sambon om han nu inte äter LCHF, men inte till dig! ät utan, som en taco sallad eller gör tunna, tunna omeletter med lite mex krydda i. vissa äter inlindat i isbergs sallad…
Tacos är bra LCHF mat om man gör det på rätt sätt…

http://blogg.passagen.se/fettbramat/entry/broccolitimbaler
kolla länken! Guide till LCHF-tacos, skrivet av fett bra mat bloggaren

Jag är tacos utan skal eller bröd, köttfärs, grönsaker, lite salsasås och massor med creme fraiche. :D Gott gotti gott gott.

Vi har länge kört på något vi kallar "tacosallad" även innan vi började med lchf, då grundar man tallriken med lite grönsaker av valfri sort (förslagsvis såna med lågt kolhydratinnehåll då) sen tar man REJÄLT med köttfärs som man själv har kryddat (jag brukar köra på med ordentligt med paprikapulver, mald spiskummin, chili, svartpeppar och lite salt, ev en klick tomatpuré men det är överkurs) sen toppar man det med smakrik fet riven ost och en STOR klick creme fraiche…så mumsigt, jag saknar inte bröden alls. Om man vill kan man göra guacamole till, eller som jag gör, då jag är vitlöksallergisk, mosar ihop avocado, creme fraiche och kryddar med citron, svartpeppar, salt och lite cayennepeppar. Mums :)
Jag har nästan alltid kryddat min köttfärs själv eftersom de flesta kryddblandningar innehåller vitlök. Och antagligen glutamat och annat skit också.
Brukar i grönsaksväg ha: lök, tomat, gurka, paprika, ananas (vilket man helst inte ska äta nu kanske).
Sen har vi alltid ost…..
Synd med ananasen då jag tycker om det mest!!?

Jag har hittat taco-krydda utan socker på Lidl, sen är det som andra skrev tidigare, ett salladsblad med grönsaker o ost. En gång gjorde jag väldigt tunna omeletter på ett ägg som jag sedan fyllde och rullade ihop. Gick hyfsat bra det också.
#11 Tacokrydda utan socker? Fantastiskt, hur ser den ut så man vet vad man ska leta efter?

mm, tacos, det är något jag fuskar med nån gång i månaden, äter både majs och tortillas då, enda konsekvensen är att viktnedgången stannar av, men det kan jag leva med, det är för gott för att avstå, hoppas aldrig att jag blir så kolhydratkänslig att jag får spy upp det.
En grej till jag kom på: När vi äter tacos numer äter vi alltid tacogratäng, alla, även kolhydratätarna, är eniga om att det är godare och det är fetare och bättre för oss LCHFare. Recept med oändliga variationer finns här på KiF.
cissit: Såg att du skrev att du var vitlöksallergisk. Har aldrig mött någon i hela mitt liv förutom min pappa och lilla syster och jag då som är det. Vad har du för symptom av vitlök?
Ursäkta att jag kapade tråden lite…
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)

#15 Jag får väl inte klassiska allergisymtom egentligen, det finns de som sväller i halsen och så av vitlök också (har träffat EN i hela mitt liv som fick så) men jag får mer symtom i magen, mår jättejätteilla (även av jättelite vitlök) och får ont som tusan och diarré.
Så att säga att jag är "allergisk" är nog fel egentligen, men magen klarar det inte helt enkelt och det är lättast att säga till folk att man är allergisk, för då har de mer förståelse för att man inte äter vitlök och att det är jätteviktigt att det inte är någon som helst vitlök i maten. :) Min mamma klarar inte heller av vitlök, samma symtom där.
Pratade med min magläkare och en dietist om det och de sa att det var vanligare än man kan tro att folk med magproblem inte tål vitlök.
Vanlig lök går bra för mig, men jag kan inte äta mängder med rå lök, då reagerar magen också, men normala mängder går bra :)
Vad får ni för symtom?