Håll koll på vikten med excel.
Hej alla!
Det här är mitt första inlägg, men jag har läst mycket på forumet.
Jag gillar att ha koll på saker och ting så jag har konstruerat en excelbok där man löpande fyller i sin vikt/sitt midjemått och får resultatet presenterat i ett diagram. När man får se en nedåtgående kurva i svart på vitt känns det lättare att hålla motivationen uppe. Om det är fler än jag som gillar att ha koll så använd den gärna. Den finns att ladda ner här:
Tänkte bara tillägga att jag ätit riktig mat sen i april och precis passerat -20 kg. Heja Mig! 

Hej och välkommen! Jag har också följt med min viktkurva på excel i många år faktiskt, med lite avbrott emellan. Jag tycker det är ett intressant dokument att ha att gå tillbaka till och att komplettera anefter.
Tack finntroll.
För mig är det en riktig sporre att ha kurvan att titta på när det känns motigt, eller när man tycker att det inte händer något på vågen eller med måttbandet. Diagramet talar sitt tydliga språk: man ser att det faktiskt går nedåt.
Min kurva påminner lite om börsraset 

Detta tackar jag för så mycket. Nu är det lätt att gå in och skriva, utan att ha en massa papper liggande som det står min vikt på.
// jejjja 
Välkommen hit! Och grattis till en så rejäl viktminskning!

Enkelt och bra för att få lite koll 
Jättebra!
Mycket smart! 

Är det någon som testat att fylla i sina "värden"?

Vilken bra grej!
Jag som hittills skrivit upp vikt på en lapp som sitter ovanför vågen. Tackar allra ödmjukaste :)
Dessi, tack för gratisreklamen på din hemsida!
Välkommen och grattis! Det är ett så skönt uttryck "har ätit riktig mat sedan i april"! Så är det ju.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Tack Maia.
Ja, det tog drygt 40 år av livet att inse att det faktiskt är så. Det konstiga är att så få inser det. Somliga arbetskamrater sitter och ojar sig över sina bukar (fast jag ser dom knappt bakom spaghettilassen)
. Kommentarer som: "Borde nog börja träna, äta mer grönsaker osv" är vanliga. Jag har tröttnat på att tala om för dom att jag har lösningen på problemet. Dom bara skrattar åt mina ägg- & baconfrukostar, fast jag sitter mitt emot dom som ett levande bevis.
En del vill inte begripa.

Daga att börja fylla i..efter nyår kanske? Lycka till, det är så roligt att se framgångarna "svart på vitt".
God jul och ett gott nytt LCHF-år!
Hejsan Hagbard!
Fick tips av -A-L- om ditt viktschema, hon har använt det och är jättenöjd. Tänkte ta en titt jag också…
Hur går det med din viktminskning nu efter helgerna?
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Grattis till börsraset Hagbard.
Min kurva är en Roller Coaster som finns i ett Excelark som startar 1981, då fanns inte ens Excel, men jag har konverterat under årens lopp.
Numer pensionär i Nynäshamn
Gud vad bra, tack!
Grattis till viktnedgången!
Jag har gjort diagram i Excel sen 1 ½ år tillbaka. Är också en kontrollfreak.
Men mitt är av en mycket enklare variant.
// Shintaida
Hej
Hur kan man spara excel filen?! Sorry, känner mig helt vilsen i pannkakan(hmmm passande ordval här
)!
/ Seafree
Skakade rätt ärtan och lyckades själv! :-D
Tackar för den fina mallen!!
Hmmm…ärtan hamnade visst på sniskan…
HJÄLP!!! Hur gör jag för att kunna fylla i och spara mina resultat??
oj jag blir blockerad bara jag ser ett exelark, men det var väldigt BRA gjort! jag klarar inte ens att börja fundera på hur jag ska göra innan hjärnan blir överhettad!
Tusen tack, den är ju strålande. Har just laddat ner och fyllt i. Är helt ny så det var ju inte så många siffror men det ska bli kul att följa - hoppas jag :-). Men det är åtminstone åt det positiva hållet ännu så länge.
#17 och 19. För mig var det bara att klicka på filen så laddades den ner på min dator, jag öppnade den och sparade den i mitt eget namn (så har jag kvar originalfilen).
Längst ner på excelarket finns tre flikar: klicka på "data" så får ni fram själva arket som ni fyller i.
Hej allihopa.
Ursäkta att jag inte varit inne och kollat tråden på ett tag. PiaMG har förklarat så bra så jag hoppar över det. På första fliken (Kom igång) finns en (som jag hoppas) enkel förklaring hur man börjar fylla i.
Seafree & Pennylan: har ni fortfarande problem att få till det? Kan kanske lägga upp ett ifyllt "exempelexceldokument" för nedladdning om det är många som har svårt att få det att fungera.
MillisB: Viktnedgången har gått sådär ett tag, men det verkar ha lossnat nu igen. Vi var i Rom över julhelgen, och jag tänkte att ska jag äta pasta nån gång så ska jag göra det när jag är i Italien. Det kostade +2 kg på fem dagar. Det tog betydligt mer än fem dagar att bli av med dem igen
men det var det värt, jag älskar pasta!
Men nu verkar det som sagt ha lossnat igen, -22,6 kg senaste invägningen.
jag har inte ens testat klarar bara inte av Exel, tror inte ens jag har det på datorn… Det var snällt av dig men jag klarar mig nog hellre utan!
Går förresten inte alls ner heller, så det behövs inte av den anledningen heller
minskar inget på måtten heller.

Tack så jättemycket!! Detta e ju kanon. 
Vad bra att det fortsätter nedåt i alla fall. Vi får bara ta tiden till hjälp, vi som har mycket att tappa…!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Tackar, det skall bli roligt att få ett diagram på de kg som har smält bort!
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)