Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 3880 ggr
hellomister
0

Vad äta i kina???

Ska åka med transibiriska järnvägen till sommaren. Min fråga är då.. vad sjutton äter jag då?? Har lite ångest över detta nu redan. Känns inte ett dugg bra. H J Ä L P !

MissZapp
0

Jag var i Kina tre gånger förra året och att äta LCHF där är verkligen inga problem om du bara skippar riset. De flesta rätterna innehåller MASSOR av olja och chili. Lycka till och ha så kul!

DanielS
0

Ta med dig 1kg smörolja och 1kg kallpressad virgin kokosolja så har du iallfall nödproviant att stå dig på längs vägen. Tillsammans med ett ordentligt stycke torkat och saltat kött så kommer du stå dig väl, om du mot all förmodan ej finner något att äta.

clajo
0

Jag gick ner i vikt under 10 dagar i Kina; fläsk, räkor, kyckling och grönsaker i massor av olja…. Ris och nudlar är ett tillbehör som man beställer extra. Det kommer säkert att gå bra! Glad

Grillspett kan man också köpa lite varstans.

Det är säkert olika på olika ställen (Kina är stort och matkulturen varierar säkert), men i Beijing och Shanghai borde det funka toppen.

PS: Njut först och främst av resan. Gör så gott du kan med maten, men låt det inte förstöra dina upplevelser! Själv skulle jag smakat på exotiska godsaker, bara för att det kanske är en en-gång-i-livet-upplevelse!

babybel
0

Lyckost!!  Skrattande

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Annalf
0

Tycker man om inälvsmat, så har jag för mig att det finns oändligt att välja på, i inte bara Kina utan många länder i Asien.

chapp
0

Jag trillade dit på den friterade maten… och några dumplings. Men fantastiskt gott. Kinesisk mat är seriöst fet!

Annalf
0

Frågan är vad det är för typ av fett, mycket vegetabiliska oljor som sesamolja, men kanske även mycket cocosfett?

Jag vet inte, någon som vet?

fd-sockerknarkare
0

Säger som clajo Njut först och främst av resan.

Njut av maten och skippa bara riset och nudlarna så är det nog inte allt för stor fara!

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)

Pasi
0

#7 Tror de använder ganska mycket skräpoljor (sojaolja etc) och det är antagligen orsaken till att man på vissa håll i Kina har en hög frekvens mag/tarmcancer (intressant i sammanhanget då SLV vill att vi använder mer oljor eftersom mättat fett ger cancer enl deras utsaga).Flört
Men det är knappast något man behöver bry sig om under en begränsad period som en resa.