äggmjölk
Jag måste bara skriva av mej lite..häromkvällen skulle jag göra en sats äggmjölk för att slippa göra det på morgonen. Jag gjorde en dubbelsats 5ägg, 50 g smör 6 dl hett vatten, smaktillsats. Jag mixade äggen hällde i smöret o vattnet o skulle blanda klart, satte på locket o vred på start knappen, hade knappt fått igång maskinen förrän det säger poff
locket hoppar av och jag har äggmjölk på hela bänken, golvet på o i kaffebryggaren som stog bakom under köksskåpen OCH min dotter frågar vad håller du på med?? Suck, ja vad ska man säga?? Sa ju vad det skulle bli o hon satt o fnittra!!
, jaha då var det storstädning på bänken o en dusch som gällde. Men lite blev det kavr i mixerkannan så det räckte till 2 dagar!

Hahaha. Jag har gjort nästan samma sak. Fast med en shaker och jag var inte hemma utan hos min killes mamma.
Mycket pinsamt.

Då fortsätter ja med min mixerstav istället för att inhandla en mixer ;)

Då fortsätter ja med min mixerstav istället för att inhandla en mixer ;)
Åh fy vad jobbigt! Jag lyckades skvätta ner en del av köket, inte massor, men en del när jag gjorde äggmjölk med mixstav. Var jobbigt nog bara det!
Brukar använda min mixstav och inte lyckats skvätta ner köket än, ovanligt föra tt vara mig, brukar lyckas med sånt annars…
igår fick jag lite hjänsläpp och skulle blanda ner lite mer hett vatten i äggmjölken, hade redan diskat mixerstaven och tog istället och satte på locket på shakern (hade mixat i den) … ja… ni vet ju vad som hände… det kom lite överallt.

Satt och skrattade när jag läste hur man inte skatillreda äggmjölk 

Ja det är ju bra att andra gör misstag så att andra kan lära sig hur man inte ska göra.
Ja, sådär brukar min mixer göra mot mig oxå…och skvätter den inte över hela bänken, så har någonting skruvats åt snett så jag får tömma ur allt och börja om; kletigt och kladdigt…men gott blir det.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Ja, tur att man kan skratta åt sånt här