lite snacka av sig och lite stöd!
Hej på er,
Och, detta har hänt! Jag har varit till doktorn, igår, jag berättade hur bra jag mår efter ca en månad utan kolhydrater……och hade jättetoppen värden också.
Men jag behöver hjälp att sänka mitt insulin eftersom jag mår dåligt och jag har sänkt så mycket jag vågar, med ett fantastiskt stöd av min diabetessköterska. Nu vågar inte min diabetessköterska sänka mer utan menar att skall man göra en stor omställning skall detta göras av doktorn…….
Ok, doktorn och jag förstår inte varandra men hon sänkte dosen två enheter…….ingen skillnad, jag ligger fortfarande lågt….detta förklarade jag för henne men inget gensvar. Utan vi syns om sex månader för nya prover. Jag gick!!!!
Idag ringde jag min diabetessköterska igen och förklarade, och hon förstår (hon skulle gå på Annicas föreläsning i Huddinge imorgon!!!) och eftersom jag inte kan kommunisera med läkaren hjälper hon mig nu fullt ut!!!!!!
Läkarens kommentar, man kan inte leva som du alla behöver kolhydrater.
Min åtgärd Jag byter läkare för kolhydrater vill jag inte börja med igen!!!!
Må solen skina på er alla!

Bra gjort, att byta läkare alltså. Jag bytte diabetessköterska, min förra sa att jag skulle äta efter tallriksmodellen och använda becel, blää sa jag och gick. Har ingen medicinering, vägrat i från början och har nu kanonvärden och en härlig sköterska. Jag skall dit snart, ett år sedan sist, för koll och det skall bli spännande. Sänkt från 6,1 till 4,6 för ett år sedan.
Lycka till nu med både kost och diabetesen.

Hej!! Jag är ganska ny inom LCHF, men jag är glad att du stod på dig inför din läkare!! Läkare är något jag känner till och vet vilken kraft som krävs hos patienten. Det du gjorde är värd en elloge tycker jag. Vi måste stå på oss mer och våga sätta ner foten. Det finns MÅNGA bra och förstående läkare, men endel är det INTE.
Så jag tycker du ska sträcka på dig och vara stolt över att du ta ansvar för ditt eget liv. Det va just det gjorde/gör i mina ögon.
Hoppas det löser sig för dig!
Kram Tina35
Ja, kan man inte kommunicera med läkaren måste man byta. kanske inte alltid så lätt. Va skönt att du o sköterskan kommer överens ! Lycka till!

Smart drag. Lycka till!
Bra gjort. Och skönt att du har sköterskan med i båten i alla fall!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna