Besviken
Jag trodde i min enfald att jag skulle få åka till stockholm och gå på seminarium men tjiii fick jag som ringde idag och fick veta att där var fullt.
Så Besviken jag blev. Dom tar bara in 65 personer. Varför välja en sådan liten lokal när det finns så stort intresse är mig en gåta……
Jag står som 21 i kö till en eventuell repris i januari, men det är ingen garanti att det blir av…..
Det jag är mest mest ledsen över är att jag skulle ju få träffa alla er och nu blir det inte så :(
Och sen känns det som seminariet i sig är ett fantastiskt sådant, något jag verkligen verkligen ville gå på. Vem vet om det blir av i januari eller om man kan då…..
Jag har redan bokat biljett så jag tar mig till sthlm iallafall den helgen och hälsar på några vänner men jag tycker det känns JÄTTE trist att inte få vara med den 3:e……
Förlåt var tvungen att säga detta för det känns så trist bara……
Jag tycker också det är fånigt att de valde så liten lokal, men de kunde väl inte drömma om detta intresse.
När vi först började prata om det här och folk var oroliga för hur vi skulle kunna träffas sa ju jag att det inte var någon fara eftersom det är litet…
Kan man inte be dem byta lokal och ta en större?
Ersta sjukhus som ligger jättenära borde ha någon större än 65 personer… det är ju pyttelitet…
Numer pensionär i Nynäshamn
Då jag inte bor i stockholm känner jag inte till det så väl rent lokalmässigt. Men kanske kan vi fråga Sten eller Annika vad dom tycker själva. Kanske vill dom som föredrags hållare inte ha det större.
Hade ju varit så bra om dom bytte lokal så de fick in fler folk tycker jag.
Han jag ringde sa att det kom folk från typ Åland dit så intresset är ju mycket stort. Det är helt unikt ju att alla samlas på ett och samma ställe.
Sen att få träffa er alla samtidigt hade jag sett fram emot jätte mycket ….
Att det ska ske i januari igen innebär ju att alla föredragshållarna ska ha tid en och samma dag igen och jag kan bara föreställa mig deras tuffa scheman som är redan…..

Hej på er!
Var inte ledsna, var glada för intresset! Detta var en testballong. Varken mer eller mindre. Jag har inte hittat lokalen, men någonstans måste man börja. Detta var en billig, tillgänglig och rimligt stor lokal. Priset var nog det viktigaste. Tänk om det anmält sig tio personer?
Jag har varit med på några ideella övningar hittills och det har väl kommit 30-50 personer. Trots att det ofta varit gratis.
Om det visar sig att det finns ett positivt intresse ute i landet så kommer jag att verka för att vi gör en road show, och reser runt till ett antal av de största orterna. Själv kan jag tänka mig att åka ut till tjugo orter till på egen hand.
Jag har inte talat med gruppen om detta, men jag tror att alla delar min uppfattning. Jag lämnar manus på min kvinnobok den 1 februari. Därefter är det fritt fram för min del.
Sten Sture
Det låter bra Sten Sture.
Jag har försökt värva fler "nybörjare" till föredraget och det stupade på ett par saker.
- Första Advent kan vara lite känsligt eftersom det är en traditionstyngd dag och då är det svårt att boka heldag
- Det tar lite tid för "oinsatta" att bestämma sig och då var det redan för sent
Detta gäller Stockholmare och därför är mitt förslag att det blir ett föredrag till i även i Stockholmsområdet.
Hoppas då att du kommer till Sundsvallstrakten!
Du är välkommen!
Bättre att le än att vara le

Hej Kia34, Sten Sture och alla ni andra,
Jättekul att det blir av, och väldigt synd att inte alla som vill komma kan få plats. Jag har full förståelse för SSS argument om ekonomi osv. Jag hör till de lyckliga 65… ;)
Kan ni göra en roadshow få blir nog många glada som har svårt att ta sig till Stockholm, men jag tror att det finns underlag för ytterligare en Stockholmsdag också. Som Margareta sade, de osäkra är nog inte lika snabba att nappa som vi som redan är frälsta, och det är ju synd om just de inte kan komma och lyssna.
Vet inte om det är helkört att byta lokal i nuläget?

Nej, jag tror inte att det är aktuellt med något lokalbyte. Hälsans hus är ett bra ställe och vi ska inte förstöra kontakterna med dem. De har en samlingssal med kök också och jag funderar på om man kan köra egna matlagningsövningar med elever där. Men det får bli ett senare projekt.
Det är redan klart att det blir en repris, förmodligen i januari. Fortsätt att anmäla er till väntelistan så skyndar ni på den processen.
Obserera att jag inte har någonting med arrangemangen att göra. Jag är bara en av pratarna.
Sten Sture

Matlagningskurs i LCHF skulle kunna bli en höjdare!
Matlagningskurser i största allmänhet brukar ju vara populära hos utbildningsarrangörerna, och det finns nog många som börjar med LCHF och kommer från en tillvaro med halv- och helfabrikat och vill lära sig mer om hur man lagar mat från grunden.
Det tycker jag du ska tänka vidare på!

Kan man inte tänka sig att göra reprisen på Sveriges vackra framsida? Dvs Göteborg!!!

Det här har jag nog missat. Var kan man läsa mer om det? Får sikta på att komma i januari…
Okej… Jag är liiiiite gladare när jag läser att Ni tänker göra en repris i januari igen….
Jag bor i skåne och ärligt talat bryr jag mig inte så mycket om att jag får flyga till sthlm för det är det VERKLIGEN värt för att få höra så fantastiskt intressanta föredragshållare…
Då jag står i kö kommer jag väl antagligen med i Januari då (antar jag)….
Fortfarande ledsen att inte få träffa alla er som ska dit nu denna gång. Kanske skulle vi kunna ha en träff ändå vid något annat tillfälle om intresse finns…:)
Så vänder detta till ngt positivt istället då och håller en tumme för januari…..
Tack för alla svar
Kram Kia
Vi andra kanske tycker det är så bra att vi kommer tillbaka…
Klart vi skall träffas Kia om Du kommer upp!!!
Jag är i sthlm helgen innan seminaret och kommer vara i sthlm den helgen seminariet är också ändå :)
Mycket i huvudstaden just nu *S*
Kom upp till Fjällgatan och hälsa på vetja!!! Du kan ju se i programmet när vi äter lunch…

Margareta,
tack!
Sant det kan jag faktiskt göra ju :)
Från en skåning till en annan.
Var i Skåne bor du Kia34?
Jag bor i Malmö.
Skulle också vilja gå på det där seminariet men hoppas det flyttas neråt så småningom när skåningarna som ju är lite sega hihi fattat den här kosthållningen.
Läser som bäst nu Stens bok, kanonbra, självklar och rolig.

Jag har ingen möjlighet att åka till Stockholm och vara med på detta men ser till min glädje att Sten Sture kommer till Oslo i mitten av november för att vara med på Alternativmässan! Jättekul! Det ska jag gå på!!

Jag står i kö till stockholm men kan vänta om det blir i göteborg i stället, vet många som skulle komma dit.
Bosse som arrangerar dessa hälsodagar efterlyser någon som kan hjälpa honom med ett arrangemang i Göteborg.
Detta står att läsa om på Annikas blogg idag…
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika
Häng på ni som bor där så kommer allihop till er i Väst ganska snart om jag förstått det rätt…
Finns det någon som nappat så att ni får en föreläsning i Göteborg också?

Jag bor ju i Skövde så det är lättare för mig på så sätt att åka till göteborg , ja läste om Annikas blogg om att dom ville ha hjälp med arrangemanget hoppas någon kan.