Kokosolja
Hej.. är helt ny på detta med LCHF… kokosolja läser jag att många använder i te mm.. kan ngn ge mig en länk eller förklara för mig vad som är så bra med det?
Hej miagirl35,
här en bra länk att läsa om kokosolja:

Här får du en länk med mycket info om kokosfett…..men om allt är sant eller kan inte jag avgöra.
Oj, detta var helt nytt för mig :) Men det låter ju lovande… nu gäller det bara att hitta den oxå :) tack så mycket
Jag köper kokosolja i femkiloshink. Den förstörs inte. Jag slevar upp i en mindre burk (gammal Turkisk youghurt-hink är utmärkt för detta ändamål) allteftersom jag behöver. Den deodoriserade är lätt uppvärmd för att få bort smak och lukt. Lite nyttigheter försvinner på köpet, men den är billigare än den med kokossmak. Jag använder den billigare att steka i och den med smak i kaffe/the/äggmjölk. Här länk till ett av företagen som säljer kokosolja. Jag tycker denna håller mycket hög kvalitet och har ett konkurrenskraftigt pris:
Klicka in dig på Webbutik och sedan på Vegetabilisk olja, så hittar du Kokos, natur kallpressad (med smak) och Kokos eko (deodoriserad).
… jag köper kokosfett i silverpaket på ICA…
(kokosfett blir flytande i 24-25C, därav namnet kokosolja)

#6 Problemet är att inte alla klarar av silverpaketet. >.< Jag gör det inte, jag blir illamående direkt. Det enda kokosfett jag klarar av (än så länge) är en sort från… myc.se tor jag det var. 159 kr/litern.
Du kan handla ev. kokosfett hos www.dorimax.se
klicka på ekologiska/livsmedel.
Fettet är krämig och god.
Cocosa har kokosfett och Crearome
Numer pensionär i Nynäshamn