Tomat ?
Hur är det med tomat egentligen? Har sett att det är många här som äter det. Trodde det inte var bra.. Vad är isf bättre, vanlig eller körsbärs tomater?
Och morot? Det är väl inte heller okej? Men ändå läser jag många som äter riven morot till sin kål.. Hmm?
Jag har en liten riven morot i min coleslaw, mycket för färgens skull - tänk dig en morot till ett vitkålshuvud, det blir inga mängder!
Vissa tål mer kolhydrater, andra mindre. Jag äter lite tomat ibland, väldigt sällan morot och för mig funkar det. Andra äter det oftare utan problem. Om det är ett problem för dig eller inte kan bara du märka.
Jag använder både tomat och morot som tidigare. Krossade tomater i såser, hela i sallader mm. Morötter äter vi både rårivna och kokta (men då i rejält med smör).
Jag är kolhydratkänslig, men detta fungerar bra ändå. Du får helt enkelt experimentera och se vad som händer.
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
Både tomat och morot innehåller lite mer kolhydrater, dessutom kan de smaka sött. För vissa spelar detta ingen roll, andra är väldigt känsliga. Vill du äta så ta lite grann och inte för ofta så blir det nog inga problem. Märker du däremot att du blir sötsugen efter du ätit så bör du nog undvika dem helt.