Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1103 ggr
Trulte
0

Måste man börja om på nytt?

Jag har en fråga. Om man har ätit kolhydrat strikt i ca 4 veckor och kommit igång med viktminskningen. Och så gör man det dumma misstaget att äta för mycket kollhydrater kanske ca 50 60g. (jag gick upp ett kilo)

Måste kroppen då börja om att komma in i en fett förbränning? Och hur länge kan det dröja tills man börjar att gå ned i vikt igen?

jejjja
0

nej det är bara at fortsätta att äta som du gjort innan du tog snedsteget.

jejjja
0

Det kan ta någon dag innan de klio du gått upp kommer att släppa

Anninni
0

Jag gjorde oxå en fin liten tabbe som kostade mig nästan 2 kg. Blev så sugen på min absoluta favorit sushi.

Det tog mig en vecka att komma tillbaka på samma vikt som innan snedsteget.

(fast det var väldigt gott. något som jag kanske kan tillåta mig till fest när jag är lite mer rutinerad LCHFare)

Trulte
0

Ok vad bra att det inte tar en jätte lång tidGlad.

Babz
0

Det brukar vara mest vatten som ansamlas i kroppen vid såna avsteg och det försvinner rätt fort.

För en del som är riktigt kolhydratkänsliga kan dock avsteget göra att sockersuget kommer tillbaka, något som kan vara svårare att tackla.

#3 - Nästa gång kan du ju testa sashimi istället (sushi utan ris…)

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

Margareta
0

Trulte - det är olika hur kolhydratkänslig man är - för mig skulle ett sådant avsteg som du beskriver ta ca 20dgr att reparera på vågen - kanske mer. När man gjort misstaget några gånger ger man upp och tycker inte att det är värt det.

Numer pensionär i Nynäshamn

Trulte
0

Det är så sant det är det som är så bra med denna kost att man tänker till både en och två gånger innan man vräker i sig något kolhydrat rikt. Man får fortare bakläxa nu än förr.