Söker ett recep!!
Jag har letat och letat men hittar det inte!
För ett par dagar sedan såg jag ett recept här på ngr smörbollar med kokos på, men i dessa var det creme fraiché. Alltså inte de vanliga smörbollarna… Är 99% säker på att det var här jag såg det men det finns ju inte. Har använt sökfunktionen, letat igenom inlägg men ingen träff.
Ngn som vet vilket recept jag menar? Det var en bild bifogad…
Kan ha drömt det också…

I så fall är det väl superhäftigt - du till och med drömmer om KiF!!!

Kan det vara det här du sökte??
Hittade det i tråden fredagsgott.
Kokosbollar:
Smör alt. kokosfett
Kokosflingor
Kakao utrört i kaffe
vaniljpulver
Blanda o ät med sked eller rulla bollar. Sätt dem i kylen eller frysen en stund innan det är dags att äta så blir det godare!
En dag i taget...
Nope, inte det receptet heller. Detta var ett jag snubblade över och tänkte att det ska jag göra men så glömmer jag att spara och så är det borta… Men tack ändå!

Kan det vara detta ??
07-04-15
04:36
Kokosbollar
Jag började med ett försök att göra Gunillas kladdiga chokladtårta i morse men det funkade inte… Glömde köpa kakaopulver och hade inget snabbkaffe så jag höftade och det här blev slutresultatet. Smakar (tycker jag) precis som kokos-chokladbollarna de säljer på IKEA.
3 dl vispgrädde
100 g osaltat smör
2 dl creme fraiche
100 g mörk choklad
200 g finriven kokos
Smält choklad och smör i hälften av grädden låt svalna. Vispa resten av grädden med creme fraiche. Vänd ner chokladsmeten i grädden och blanda i det mesta av kokosen (spar lite att rulla i) till en grynig massa. Ställ kallt tills smeten är fast nog att rulla och rulla i resterande kokos. Blev c:a 3 dussin. Ungefär 3 carbs per styck.
Sonen och jag hade mumsig fikapaus när han kom hem från jobbet. Jobbar på Starbucks men gillar Mammas kaffe bättre
… Han får ta hem gratis 1 lb med valfritt kaffe varje vecka och det är yummy. Spillde på duken tydligen men Oh well….
#5 TACK!! Det var precis det receptet jag var ute efter 
Visa bild