Soya på nya äventyr
Hej på er alla!
Som ny medlem på forumet och i lchf-världen slås jag av vilken enorm mängd kunskap och erfarenhet som fnns här på forumet! Jag har varit och tjuvläst i ett par veckor nu, men det är lika bra att ge sig till känna.
Har hållit på med mitt "nya" liv i 1 vecka, jag hittade faktiskt det här spåret av en ren slump när jag satt och letade efter möjligheter till SAG-band-operation. Nu har jag valt det här spåret istället och än så länge känns det hur bra som helst.
Jag är en sån där typisk bantare, har testat allt från Demis Rossos "Fit for Life" (för sisådär 20 år sedan) och "sjukhusdieten" till Cambridge och VV. Jag kan inte säga att det inte har funkat, för jag har ju gått ner i vikt, men problemet har snarare varit min motivation (typ: jag har ju bantat sen imorse och inte gått ner NÅGONTING!)
Det som jag har upplevt som jobbigt är att hantera omgivningen. Man får ju automatiskt en idiot-stämpel av folk som är inne på andra teorier, men en sak som jag har insett är att sanningshalten i ett påstående eller en teori inte står i relation till frekvensen av "troende"… 
Till vardags är jag biokemist så det är en bonus att få grotta ner sig i alla intressanta aritklar om enzymaktivitet och hormonreglering.
Kul att vara här!
Soya

Du är jättevälkommen och hoppas att du skall trivas här med oss och kosten.
Lycka till.

Välkommen och lycka till.

Välkomen!
Himla bra med en biokemist i gänget.. när man någon gång missuppfattar sånt där..!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Välkommen hit! Och lycka till!

Välkommen Soya 
Hoppas på intressanta diskussioner i framtiden!
Progress report.
Gubben ner 3 kg, jag står och stampar på nollstrecket efter 4 veckor… Ändå är jag bra mycket mer noggrann med att inte äta kolisar! Och ja, jag vet, män har en annan förbränning och det går inte att jämföra… Men lite orättvist är det iallafall.
Jag hyllar iallafall LCHF och hissar mentala flaggor för det här sättet att äta och leva! Maten är god, magen mår bra och kroppen är pigg. 
Dessutom har jag lyckats "lura" med mig föräldrar och syster på det här, vi ska iväg till V-ås på konferensen och lyssna på "de kloka", det ser vi fram emot! Största utmaningen var att få med mamma, efter 60 års bantning och fettsnål matlagning som har angränsat till en galenskap…
Välkommen i gänget!
Känner till det där med att gubben går ner i vikt TROTS idogt fuskande. Min sambo har tappat all den lilla mage han hade innan LCHF och han räknar inte kolhydrater om vi säger så….
En annan är jättenoga men står ändå och stampar.
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
Tack, Thea! Om det inte har rört på sig om ett par veckor ska jag sova på spikmatta och släcka brinnande facklor med munnen…