Tips på Fakirsås?
Jag upplever att min viktminskning stannat av och har förstått att det kan bero på mjölkprodukterna. Jag äter såser baserade på cf/grädde varje dag till kött el fisk
Nu vill jag testa fakir men undrar hur ni gör som äter det. Bara en massa kött på tallriken utan varken sås el grönsaker? Det känns torrt och tråkigt. Står man ut mer än några dar då? Klarar mig utan grönsaker men vill ha SÅS!!
Smält smör kan man förstås äta men det känns inte som nån smarrig sås precis. Finns det nån godkänd sås till fakir? är köpt bea-sås ok?
Hur gör ni som fakirar?
Bea-smör!!!!! Superenkelt och samma smak.
Vitlökssmör.
Persiljesmör…
det finns massa varianter, lycka till! :)
Jag kryddar min smörklick med vitlök, supergott, den får smälta på tex köttfärsbiffen medans jag äter.
eftersom renodlad fakir är bara fett och protein så finns det nog ingen köpt bea som är ok. Men du avgör själv var du vill lägga ribban, somliga köpta bea har 8 gram kolisar per 100 gram , de går väl bort, men sen finns det sådana med runt 1 gram bara…

Slå i en liten skvätt vatten i stekpannan när du stekt biffen, sila av skyn i en kastrull, låt den koka ihop lite och rör sen ner en rejäl smörklick, lite i taget så har du en fakirsås!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
Tack för alla tips och råd, jag är lite osäker på hur mycket kolhydrater jag tål då jag inte ätit LCHF alltför länge.
I början minskade jag ju fint i vikt trots gräddsåser o dylikt men nu känns det lite segt
Ska testa lite av era varianter ovan