Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 992 ggr
EvilEye89
0

Motivation!

YES! nu har jag fått ny motivation! inte för att den har vart dålig men nu har jag märkt resultat!

Har tappat 7kg och någon cm i midjan ska kolla måttet senare.. i morgon har jag hållit på med LCHF i 4 veckor.. så jag är nöjd kan man ju säga..

Ja ville bara skriva av mig lite och jag hoppas att det fortsätter såhär! min fettprocent är snart i normalläge och min muskelmassa går mot resultatet mycket bra enligt en tabell som följde med vågen.

så jag hoppas verkligen att de fortsätter såhär! jag mår utmärkt och om ganksa exakt 2 veckor så ska jag till läkaren och göra en hälsokontroll.. något ni tycker att jag ska kolla upp?

Emea67
0

Grattis vad kul!

Alltid roligt att läsa när det går bra för någon Skrattande Blir själv motiverad av detGlad

EvilEye89
0

Tack! man känner sig betydligt piggare nu än för 7kg sedan :D  jo man blir ju mer å mer motiverad då man ser och läser att andra märker stora resultat.. någon ide om vad man ska kolla upp på en hälsokontroll?

PiaC
0

Oj, vilket resultat!! Grattis!!

Kan du berätta lite vad du ätit..

Har du mätt mängden kolhydrater/dag på min.mat?

Har du kört fakir?

Berätta gärna, jag är nyfiken och behöver påfyllnad av inspirationGlad

Pia

EvilEye89
0

Ja.. ja har ätit de som har fallit mig in.. men mest kött och ägg.. samt så har jag morgon och kväll druckit te med kokosfett och vissa dagar gjort en drink som består av.Varmt vatten 30gram kokosfett, 40 gram osaltat smör, samt 2tsk kakao sen mixa med stavmixer, de ger en hel del fett som just behövs.. sen har jag ätit kött av alla dess slag. som är stekt i rikligt med fett..

allt är infört på min mat

men jag tränar endel åxå både styrketräning samt att jag är ute med hundarna och går varje dag.. den har jag ätit då jag är hungrig… och legat runt ca 2500kcal/ dag 70-75% fett och resten protein.. har inte haft några kolhydrater alls..

ja fråga på vet inte alls sj'lv helt om ja ätit exemplariskt alla dagar men ja har ätit när ja blivit hungrig och ätit tills jag blivit mätt.. sen några magiska fett drinkar på det :D

Emea67
0

Tyvärr vet jag inte vad man ska kolla på en hälsokontroll men det finns andra som vet.

PiaC
0

#4 Tack för ditt svar! Har du inte använt någon grädde eller creme fraiche? Inga grönsaker?

Pia

linda85
0

Oj! Va roligt för dig! Önskar innerligt att jag hade fått liknande resultat! Misstänker att mjölkprodukterna spökar i mitt fall! Men man får vara tacksam för de andra positiva effekter som kosten bidragit med!

Har du något mer bra tips att dela med dig av?

Önskar fortsatt lycka till!

EvilEye89
0

#4 jo lite grädde men de är fruktansvärt lite… är inte sådär jätte förtjust i såser förutom beasås men den gör jag själv med mestadels smör.. så den blir fet och bra :) nej ja äter inga grönsaker eventuellt lite gurka ibland om jag blir sugen då resten av familjen äter godis eller liknande..

#5 tack så mycket.. man tjänar på att vara strikt! jo ja drack endel mjölk med grädde tidigare och åt mycket ost och chreme Fraiche men ja fick tipset av min äldsta bror som äter LCHF att ta bort det sen rasade jag i vikt..

Drick vatten! ja har druckit vatten utan att de har blivit negativa effekter. sen så är ju lite vardagsmotion altid bra 30 minuter promenad iaf 4ggr i veckan.. annars så ät då du är hungrig och ät tills du är mätt.. sen har de aldrig spelat någon roll för mig om jag ätit 1500 eller 2000kcal/dag ja äter mig mätt..

hoppas de kommer fungera lika bra för er som för mig

Lycka till!

PiaC
0

Jag är imponerad måste jag säga! Tack för tipsen!

Lycka till i fortsättningen!

Pia

EvilEye89
0

ah inte så mycket att vara imponerad över.. en kraftigt rotad tjurskalle så går det mesta :D  nog för att jag saknar mjölken drack 2liter/dag tidigare så de slinker ner ett glas mjälk me grädde fortfarande någon gång då och då.. men de är långt mellan gångerna tror jag har druckit 2 glas med mjölk sen jag började med LCHF..

jejjja
0

Grattis och hoppas att det fortsätter så. själv har jag stått still ett tag men har börjat äta ägg deff och det har fungerat börjar gå ner så smått.

EvilEye89
0

tack tack! ah ägg är bra det! ja hoppas att din vikt fortsätter nedåt tills du är nöjd.. mycket ägg och feta drinkar gör susen