Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 1345 ggr
Diran
0

Fy vad jag skäms!

Usch, jag har fuskat från min diet.
Jag håller mig till ca 20 g kolisar om dagen, helst mindre.
MEN.

Så skulle jag göra ett recept från den nya LCHF kokboken jag köpte, och det var jordnötsmör i den, så jag köpte det…. På tre, läs T-R-E dagar har jag ätit upp en hel burk med jordnötsmör!! Vi snackar sitta och äta direkt ur burken!
Och jag har aldrig varit så stort fan av jordnötsmör!

Nu är jag väldigt rädd för dessa konsekvenser och känner hur sötsuget är starkt.
Dessutom lider jag av "What the hell"- syndromet, så bara för att jag vet att jag kommer fuska i London nästa vecka så tänker jag lite

"Men skit samma om jag inte är superstrikt, jag kommer ju snart fuska iaf"   (!!!)

Så idag har jag lagat två maträtter som jag frusit in och har massa bacon i frysen och ska verkligen se till att jag inte småäter eller dummar mig med mina måltider!

Men vad jag känner mig värdelös! Jag ska försöka köra fakir i iaf 3 dagar när jag kommit hem från London för att rivstarta lite.

Men jag är så arg på mig själv!!

Pasi
0

Det är väl inget att skämmas för….jag menar, man äter ju faktiskt nyttig kost över 95% av tiden (även om man fuskar ibland)…och det är nog 95% bättre än det var innan LCHF.Flört

Själv upptäckte jag att min astma återkommer om jag äter lite jordnötssmör (innehåller ganska otäcka grejer - omega 6, lektiner, fytiner, blä)…så jag har en halv burk du kan få om du vill.Glad

ullebull
0

Tänk så givmild Pasi är, men jag håller ändå med honom, du äter ju rätt den övriga tiden så bara upp igen på banan,

London, hm.. Varför fuska, gör medvetna val men försök hålla dig så mycket det går inom ramarna.

Lycka till både med resan och kosten.

Zepp
0

Jag äter oxå upp burken med ekologiskt jordnötssmör om jag köper hem en sådan, har jag smakat kan jag inte sluta! Tungan ute

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

chilisalsa
0

Bahhh…. BARA 1 burk !!!!

Själv tänkte jag smälla i mig 10 burkar på 3 veckor ! Glad

http://www.fitnessguru.se/?p=147

Medarbeterare på Kost

Emea67
0

Räkte den i tre dagar det hade den aldrig gjort här i min vård!

Har också läst det där receptet i nya kokboken men tänkt att det inte blir utav för jag kommer att äta upp allt om inte innan så i alla fall när jag gjort receptet och öppnat burken Skäms sån är jag.

Hoppas att du får en trevlig resa!

Du kommer inte att falla ur du har koll på sittuationenSkrattande

Lycka till!

mikaelj
0

Om vi nu skall vara såna…

100g jordnötssmör (om du köper Kung Markattas eller det danska ekologiska på Coop) ger inte mer än ~20g kolhydrater, och en burk är 340g.

Det är inte hela världen!

Mervi
0

Nu tycker jag att du glömmer detta avsteg och går vidare. Inga dumma tankar om dig själv. Du är duktig hela tiden, detta var en olyckshändelse som kan drabba vem som helst av oss.

Lycka till och ha det trevlig i London.

Ping
0

Upp på banan igen! Ingen tröst kanske, men ändå: Jag klämmer i mig en burk jordnötssmör på en halvtimme, när jag är på det humöret.

: (

sarag
0

#4, lät intressant med den där jordnötssmördieten!

Du kan väl berätta efetr tre veckor hur det gick!

Mycket spännande!

Pasi
0

#9 Spännande, men knappast så bra för hälsan.

lillalapinkulta
0

# 4 haha va kul Tungan ute du måste skriva hur de gick sen! Glad

# 0 Ha kul i London!! Älskar den staden

tidelo
0

Jag är uppe i två burkar på en vecka nu. Hann inte ens laga den där kycklinggrytan förrän jordnötssmöret redan låg i magen! Men, äsch, det finns värre saker! Bara att stunta i det och gå vidare :)

hechliei
0

Ahh, jag ska till London på fredag och jag kommer också att synda….Skäms alkohol.

cacao
0

Gör eget jordnötssmör vet jag!

Köp jordnötter och skölj av saltet om ni inte hittar helt osaltade då förstås, fast vissa gillar ju saltsmaken också så det är en smaksak.

Kör nötterna i matberedare med knivarna monterade tills dom blir till jordnötssmör! Vill man ha "chunky" modellen så tar man bara ur någon matsked ur skålen precis när dom är lagomt finfördelade. Kör först på full hastighet och sänk när dom blivit till nötmjöl, låt sedan matberedaren gå tills oljan i nötterna frigörs och blir till smör. Busenkelt!

Vill man absolut ha den lite söta varianten så blanda i lite sötningsmedel, stevia eller vanilj.

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

Maia
0

Man lär sig alltid något, eller hur? Bara att bryta ihop och gå vidare. Cool

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Johannika
0

Det där med att mumsa jordnötssmör kanske inte är i hela världen, i alla fall inte ur näringssynpunkt. Själv känner jag igen mig på beteendet, och det är det jag får ågren av efteråt, att jag liksom inte kan sätta stopp. Jag äter ju inte för att jag är hungrig utan det är en återgång i dåliga ät-mönster som jag försöker komma i från. Och i normalfallet går det himla mycket bättre med LCHF att äta alldeles normalt och vanligt (även om jag trillar dit på grädde och bär ibland). Men det är den där stunden av "skit i allt, nu kan jag lika gärna mula i mig hela burken" (eller vad det nu handlar om) och sen må dåligt både fysiskt och psykist efteråt. Jag behöver nog en terapeut!! Skrattande Kognitiv beteendeterapi har jag hörst ska vara bra för just sån´t här!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Diran
0

#16 Precis, jag behöver inte vara hungrig för att trycka i min en massa onyttigheter!

Tack så mycket för allt erat stöd och uppmuntran!
Jag är glad att det inte var en 200 grams chokladkaka jag syndade med, det ska jag säga, men den senaste veckan har det varit dålig planering och lite för mycket kolhydrater för ofta…
Det hjälper ju inte att jag dessutom stått still i flera veckor nu.

Jag ska självklart göra vad jag kan för att inte fuska i London, men det är alkoholen och restaurangbesök som ställer till det (och starbucks!)

Men idag är en ny dag, och jag åt en riktigt stabil frukost och har varit ute och gått mm, så nu är jag igång igen och ska skärpa mig tills London resan och när jag kommit hem!

Tack så mycket för er hjälp! Btw så gav mign inläggen flera skratt! Cool

Maia
0

#17 Å, Starbuck's. Min räddning var att de säger att man kan få sitt kaffe hur man vill. Dvs. dubbel espresso och vispad grädde på det, aaaah!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

linda85
0

Åh gud…starbucks *dreggel*

Hoppas du pallar trycket i London, du kan väl höra av dig efteråt så vi får höra hur det hela gick!

Diran
0

#18   Starbucks går inte beskriva med ord… Det är så underbart.. Problemet för mig är att jag dricker bara te, och då är det Tazo Chai tea latte = mycket socker och kolhydrater Skäms

#19 Hehe, håller med!
Jag ska skriva ett inlägg om hur det gick sedan :D