Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2716 ggr
carwall
0

Purfärsk medlem !!

Hej allihopa !!

Hoppas på lite råd av er med mer vana av att äta denna kost.

Vill även gå ner några kilon plus att må bättre.

Hur ska man fördela maten under dagen 3 eller 5 mål ??

Frukosttips mottages tacksamt Skrattande tex om jag vill äta filmjölk hur mycket kan jag äta plus vad brukar ni ta i filen ??

Hoppas att nån snäll själ vill svara mej.

bullmagen
0

Välkommen! Det finns receptlänkar till vänster (scrolla ner) och en folder för nybörjare.

Johannika
0

Om du vill äta tre eller fem mål om dagen är helt upp till dig. Rådet till nybörjare brukar lyda; ät när du är hungrig, sluta när du är mätt! En del härinne äter bara två eller tre gånger om dagen, andra är nöjda och glada på 4-5 mål om dagen.

Bästa frukosttipset är att blanda keso (4%) och mascarpone med en skvätt grädde och kanske några bär om man har varit en filmjölksätare förut. Filmjölk är annars inte någon vidare bra idé på grund av mjölksockret (tror jag visst att det var).

Jag äter omelett med riven ost eller äggmjölk (följ tråden Äggmjölk för förklaring). Eller rester från gårdagens middag…

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Maia
0

Välkommen, passar jag också på att säga. Klicka runt så hittar du massa matnyttigt!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

OlgaMaria
0

Välkommen hit! :D Det blir ganska mycket kolhydrater på ett par-tre dl fil. 10%-ig youghurt är bättre. Lycka till!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

carwall
0

Tackar så mycket  Glad

Det är nog mest mängden mat jag kan äta som gör mej lite osäker , ska klicka  runt lite här och se vad jag hittar.

Zepp
0

Välkomen!

Försök att få i dig allt du behöver till varje måltid så står du dig bättre och slipper mellanmål!

Filmölk till fukost gör ju att man är hungrig redan on en timme, lägg gärna till ägg med smör så står du dig!

Tänk oxå på att vår mat är näringstätare så egentligen äter vio mindre mängder.. om du lyssnar på kroppen så lär du dig vad som är lagom mängd!

Det är ju inte fel att vara lagom hungrig dags till nästa måltid!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

jejjja
0

Välkommen och hoppas du ska trivas och få mycket stöttning av oss

Babz
0

En bra LCHF-frukost är t.ex. kokt ägg, eventuellt hophackat till en "röra" med en rejäl smörklick och lite kaviar eller abbas böcklingpastej. Eller varför inte äggröra med stekt fläsk eller bacon om du har tid. Om du känner att du "måste" äta fil, så fetta upp den med creme fraiche eller liknande.

Föreslår att du scrollar ner i rubriklistan till vänster till "LC-kost för nybörjare" - där finns många av dina frågor redan besvarade. Läs gärna oxå artikeln LCHF Folder, som du hittar om du klickar på Artiklar uppe till vänster på sidan.

Lycka till!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

miss-piggy
0

Välkommen!! du hittar mycket fakta om du surfar runt här inne på kif, en timme eller två eller tre…. men de upp det är beroendeframkallandeSkäms

Jag ska bli smal, rik och vacker!