Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1176 ggr
marsan-3
0

Thailand-råd om mat

Måste vända mig till er alla kloka LCare här på forumet för att få råd. Vi ska till thailand om 2 veckor och då förstår ni säkert min fråga- hur ska man äta LC/HF i nudlarna och risets förlovade land? Och hur ska man få i sig fettet? Ska jag gå omkring med ett paket smör i fickan Skrattande??

Och på planet- tänk om man äter lite slarvigt (dvs ris och bröd) och så får man värsta ont i magen på planet och måste occupera muggen hela resan. Vilken skräck! Har ni några restips åt mig?

Jacky
0

Inte vet jag om jag räknas till dom kloka, men när jag reste på semester tog jag med mej några majonnästuber,och nötter, det blev min räddning

Airam1
0

Jag var i Thailand i juli/augusti och upplevde inga som helst problem med maten. Visserligen äter de mycket ris o nudlar, men det serveras ju för sig. Jag åt av goda kötträtter i långa banor. Och ägg&bacon till frukost som jag ibland toppade med majonäsklickar. På flyget gjorde jag bytesaffärer med mitt resesällskap - ett helt stycke bröd mot ett paket smör eller en skål fruktsallad mot en bit mjukost osv. Släng ner en tub majonäs och några makrillburkar, så klarar Du det!

Trevlig resa önskar en avundsjuk…

skogsstjrna
0

Måste då ju länka till denna tråd:

http://43.freebb.com/fettskramd/fettskramd-article173.html

Angående själva Thailand har jag inga tips. Äter man inte en hel del glutamat där, eller är jag fel ute nu? Har för mig jag hört det.