ost- en bov?
jag har ätit LCHF i snart fyra veckor och mår som en prinsessa (vilket var mitt syfte) och på köpet har jag gått ner ca 3 kg. Den senaste veckan har jag gått upp 1-1,5 kg och jag förstår inte riktigt varför men jag har några funderingar som kanske ni pros kan svara på :-)?
Jag tränar 2 ganska hårda boxpass (120min + 60 min) med mycket stryketräning i veckan, så kan pluskilona bero på vätska i musklerna? Men sen så äter jag mycket ost (dessert- hård- ) oxå, särskilt på kvällen men även på mina "äggmackor" till frukost, är osten boven? Läste i en annan tråd att ost inte var det optimala, men det är ju så gott!
Mycket möjligt att osten är boven för det tillhör ju mejeriprodukter.
För mig är det så att osten (hårdosten) kan ställa till det - man får pröva sig fram!
Numer pensionär i Nynäshamn

Du har inte "lagt på dig" mera muskler? De väger ju som bekant mera än fett…
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk
Troligtvis har du lagt på dig muskelvikt. Mät ditt midjemått istället (eller där du tror att du lagrar mest fett på kroppen).
Själv har jag ätit enligt LCHF en månad och minskat 3 cm i midjan samtidigt som jag bara tappat ca ett halvt kilo.
kan vara muskelvikt eller vätska - antingen av träning eller av saltet i osten. Är du tjej kan det ju vara den tiden på månaden kanske?
Mascarpone är inte salt och parmesan är smakrik även i liten mängd