Lite babbel bara.......
Så har jag bytt ut grädden och mjölken till äggmjölk, tom sambon kom ihåg att ha i äggmjölken när han kom med en kopp kaffe på sängen till mig i morse
.
Har suttit och läst en massa trådar om proteiner och diverse funderingar och undringar ang. det. Satt och funderade på hur jag äter egentligen, lägger in på minmat.net imellanåt för att kolla läget;
Ligger på ca 2200 kal/dag och enligt minmat 1% kolhydrater, 20-25% protein och 81% fett.
Ligger på ca 30 kgs övervikt och hade minskat 4 cm runt midjan på en vecka, vilket jag är nöjd med (bojkottar vågar). Ska bli intressant och se om äggmjölken kommer göra någon skillnad.

Alltid trevligt med babbel
va bra det går för dig,lycka till med äggmjölken!

jennyka:
Mina små knattar är inte så intresserade av mammas babbel just nu…… å jag kände för att babbla!
Jag hoppas att det kommer bli bättre med äggmjölken även fast dessa 2½ första veckorna av LCHF har gett bra resultat 

Jag blir så glad för eran skull. Det blir nog fina resultat av äggmjölken.

-usch så dåligt jag mådde igår eftermiddag…….
på hela dagen åt jag bara ägg, bacon, smör och majo och äggmjölk. Hade en hej dundrande huvudvärk och ont i hela kroppen, hade druckit massor av vatten, säkert 1½-2 liter så jag tror inte det var vätskebrist. Tog lite zuccinigratäng till fläskfilen vid middagen och huvudvärken försvann………. Var det kohydrat abstinens?
I morgon är det måttdax igen, spännande, känner mig lättare….

övergångsbesvär skulle jag gissa. Ta lite mer salt än vanligt, det kan lindra övergången. Annars är det bara att 'härda ut' kolhydratabstinens kan vara jobbigt i början. Och zuccini är helt ok, nu blev jag sugen på att laga det…..

#5 tror så jag med. läste nånstans att vecka tre är jobbig. Mer salt? kommer få rynkig tunga om jag tar mer