Kan jag äta abbas inlagda sill??
Kan jag äta inlagd sill? Det är lite svårt att veta.. Lagen innehåller ju socker.
Det beror på hur känslig du är. När jag inte är så strikt äter jag ibland några bitar till ägg eller äggröra på lördagsmorgonen. Struntar i lagen och låter dem rinna av.
Jag skulle inte basera en måltid på dem.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Tack Maia!
Då kan jag iallafall koka mig ett par ägg och ta några sillbitar till kvällsmat.
Så här deklarerar Abba sin inlagda sill:
Näringsvärde per 100 g utan lag:
Energi: 850 kJ / 200 kcal
Protein: 9.5g
Kolhydrat: 21.0g
Fett: 9.0g
Alldeles för mycket kolhydrater för mig i alla fall.
Men det beror ju alldeles på hur mycket kolhydrater man vill ligga på….
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"
Säger som maia, det går fint om du inte äter en hel burk hihi
Prova med matjesill och lite creme-fraiche och ev. dill. Det innehåller lite mindre socker.
Abba har även en speciell inläggningssill som man kan lägga in själv utan en massa socker… har jag hört!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Supergott att göra lag av hälften cf och hälften majjo. Hacka rödlök, dill och blanda i med stenbitsrom. 5-minutersill till det och blanda ihop. Gärna lite dijonsenap i röran också. Mums! Den gick snabbast på julbordet!
#6 Ja, det finns en helt utan socker. Det är gott tillsammans med färsk rödlök och lite crème fraiche. Och vitlök och svartpeppar. Mmmmmm.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Tack alla, för era goda tips!!
Det får bli urvattnade sillfiléer i fortsättningen
anette
Abba har en jättegod sillinläggning som heter Skärgårdssill. Sillen ligger i romröra och innehåller bara 8 g kolhydrater! Åt just två bitar till frukost tillsammans med kokt ägg!

Mitt blodsocker höjs VÄLDIGT mkt av det så bra e d nog inte :P

Som med så mycket annat handlar det ju om mängden oxå. Vi brukar äta ett par sillbitar (heminlagda eller köpe-) någon gång ibland. Därmed inte sagt att man behöver frossa i sill!
"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk