BigBaccon
Wow, hittade baccon i 1,5 kilos förpackning på Willy's!!!
Tjocka goa skivor dessutom. Kostade dygt 50 kr eller nått i den stilen. Blir ju billigare än tillochmed Lidl's 400g paket. Kollade inte så noga tyvärr om det var nått tillfälligt erbjudande men jag hoppas verkligen att de kommer fortsätta ha denna i sitt sortiment!!!

Lyckos dig! Ett bra kap.
Har du kolla innehållsförteckningen så det inte innehåller en massa elände?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
meeen, att man inte kan komma ihåg att tänka på allt då :)
har redan kastat den då jag packat om i mer lagom stora paket o lagt i frysen. får kanske ta en tur till willy's o kika.
Ett lågt pris gör att vaningsklockorna börjar ringa hos mig. Var det Willys eget märke, eller?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Willys bacon är ganska god….dock äter jag sällan processat kött längre.
Var Eldorados baccon kan jag meddela nu!!
Kollade innehållsförteckningen och visst var det en del olika e-nummer men det var det i alla de andra sorterna med ju. 37% fett vilket var mer än tex Lithells.
Så för mig duger det nog bra det här!!
Jag brukar köpa Majesty (Tulip) tärnad bacon på Willys och jag har för mig att jag har läst och jämfört alla sorter men jag ska kolla igen nästa gång.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Willys säljer Tulips kiloförpackning som innehåller bacon, salt o E 201. Kom just hem med 2 st.
God är den också…

Jag köper allt mindre bacon numera det blir mest färskt fläsk som jag styckar och fryser ner i lagoma förpackningar!
Annars så har jag hittat riktigt bacon i en affär, innehåller bara fläsk och väldigt lite nitritsalt, känns nästan inte salt alls, men hållbarheten är ju därefter!
Det är Mannerström som lanserat en serie med husmanskost på väldigt goda råvaror!
Har bara sett dessa på ICA i Munkebäck!
Man får vara lite glad när en vara innehåller bara två ingredienser.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#9 Zepp menar du Munkebäck, Göteborg?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Jupp.. dom hade det i somras iallafall.. har inte sett det någon ananstan!
Priset var som på hans resturant.. ungefär 100 kr/kilo.. men gott var det, fans annat gott oxå prinskorvar och hickoryfläsk pluss en del annat!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#11 Mmm, bravo. Då kanske det finns på ICA Maxi i Mölndal också.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Sheena
Jag köper jämt det där stora paketet bacon på Willys och packar om till lagoma 2 dagars omgångar och fryser in.
Godaste sorten tycker jag, och billigast också (tror jag).
Köpte kravbacon på en skördemarknad, 'hemodlat' fläsk, hemslaktat och hemrökt. Mums tänkte jag och köpte 2 kg.
Men när jag skulle äta det höll jag på att kräkas, det smakade tjära!
Fick slänga alltihop :-((
Agneta