Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1639 ggr
emmayh
0

AVSKYR OST!!

Jag bara undrar vad man kan ersätta osten med för det är verkligen det vidrigaste jag vet, och vad man kan äta till frukost om man verkligen inte kan tugga på morgonen ( äter laktos fri yoghurt ) kan tilläga att jag är laktos intollerant!?  och jag ÄLSKAR verkligen frukt o grönsaker, funkar lchf även om jag fyller halva tallriken med frukt/grönt?  mvh emmayh

Wildrat
0

Frukt är nästan bara socker så det kan du troligtvis inte gå ner i vikt på, men varför måste du äta ost till frukost om du nu inte tycker om det? Varför måste du äta nånting särskilt till frukost, är inte det en måltid som alla andra? Kan man inte äta vad som helst på morgonen?

elisabeth83
0

ja hade gärna tyckt mindre om ost då jag blir hård i magen av d Tungan ute

äggröra är annars min favorit frukost

eller så steker jag två ägg hårt på kvällen, på morgonen kan man sen använda dem som mackor med valfritt pålägg!

Effie
0

Om du inte vill tugga, är ju äggmjölk det första man kommer att tänka på…säger en som testade först igår men som kommer att dricka det ofta framöver. Smaksättes som man vill.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

[Pennylane1]
0

ja det är min standardfrukost! I love my eggmilk!!

Zepp
0

Ägg i alla dess former är nog den vanligaste frukosten bland Lowcarbers!

Annars så är det som så att det behövs inte någon speciell mat som frukostmat man kan äta midagsmaten till frukost och äggröran till midag om man vill.. det handlar mest om vanor!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

nobban7
0

Låter som om äggmjölken skulle var perfekt för dig! Det finns flera trådar om den så prova dig fram.

bullmagen
0

hatar du keso också? Annars kan du äta det med 2 msk grädde och 5-6 hallon till frukost. Avokado och räkor, kycklingsallad, tonfiskröra är andra alternativ förutom alla äggrätter och brödliknande recept som finns här.

Man behöver inte äta sånt man inte tycker om!

Babz
0

Min "standardfrukost" är två kokta ägg (oftast löskokta) som jag hackar ihop i en skål med en rejäl smörklick och liten klick kaviar eller böcklingpastej. Det blir en "röra" som man inte behöver tugga alls…

Annars får du prova dig fram bland sånt du tycker om, håll nere kolhydraterna bara!

"Warum soll man es einfach machen, wenn man es so schön komplizieren kann"
Tyskt ordspråk

JAUS
0

Mascarpone hade kanske gått om du inte hade vart laktosintolerant, om det inte finns laktosfritt. Det smakar mer grädde än ost, och är gott med några bär till. Du kanske kan göra det själv av laktosfri grädde? Här finns ett recept: http://biology.clc.uc.edu/fankhauser/Cheese/mascarpone.HTM

Pasi
1

Jag trodde inte man kunde avsky ost!?Förvånad

Aniara4
0

#10 Jodå, det går alldeles utmärkt! Jag tycker så fruktansvärt illa om det att det närmast är att betrakta som en fobi - jag äter inte cheesecake eftersom det HETER ost! Och jag vet minst två personer till i bekantskapskretsen som avskyr ost, plus emmayh nu då.

#0 Frukt bör du nog skippa, det är nästan bara socker i, men ovanjordsgrönsaker kan man äta en del. Kolla gärna upp näringsinnehållet i det du äter så vet du hur mycket kolhydrater du får i dig!

fasching
0

Någon form av laktosfri proteinshake kanske är ett bra alternativ om du bara vill dricka?