Berocca
Såg på tv-reklam om kosttillskottet Berocca och trodde det var nåt för mig eftersom man gör PR för att den är sockerfri. Döm om min förvåning när jag nyss var på apoteket och fick se att den innehåller aspartam. Alltså: då äter jag hellre socker - om jag måste välja.
Det är hög tid att jag petar i mig lite vitaminer. Vad tar Ni andra? Tips mottages tacksamt.

Jag äter inälvsmat minst en gång i veckan. Det är min viktigaste gardering. Ibland tar jag någon multivitamin. Under min viktminskning, för flera år sedan, var jag tidvis noga med kompletteringar. Numera tar jag det betydligt lättare. Skulle jag själv komplettera idag så skulle det bli flytande preparat, typ Mivitotal. Udos Choice eller fiskoljekapslar gör nog ingen skada heller.
Sten Sture
Jag har kört MiviTotal som jag köper på Hälsokosten. Men numera kommer jag sällan ihåg att ta något, förut tog jag alltid en "hutt" (det är flytande - spädes i vatten för att bli drickbart) varje gång jag kände mig trött och hängig… Jag antar att jag sällan känner mig sån nu för tiden. Har inte tänkt på det…!
Har länge tänkt jag ska fråga efter någon typ av omega-3 kapslar. Kanske sälolja som jag såg beskrivet nånstans. Få se om jag kommer ihåg det när jag är i civilisationen härnäst… Udos choice nämns ofta i tidningen Mat og Helse som jag prenumererar på.
Udos Choice tror jga på, trist att den smakar hö…
Den används vid alternativ behandling av barn med ADHD, min son fick dock inte i sig den eftersom den smakra just nu.
Numer pensionär i Nynäshamn